Weksel

malgosia88 / 83.27.195.* / 2007-12-11 22:20
Witam! Jestem studentka! Około 6 miesięcy temu podjęłam się pracy która wymagała ode mnie podpisania weksla in blanco! Był on napisany na normalnej kartce i wydrukowany z komputera!!! Oczywiście jak to bywa w in blanco nie było na nim ani daty ani kwoty!!!Nie było na nim również oryginalnego podpisu osoby na która w razie czego powinna być wpłacona kwota!!!Było tylko napisane imię i nazwisko właściciela firmy!
Składam wymówienie z tej pracy i nie wiem jak mam odzyskać ten weksel albo jak napisać jakiś dokument który by go unieważniał!!!Nawet nie wiem czy jest to możliwe??
Bardzo prosiłabym o pomoc!!! Z góry dziękuje i pozdrawiam!!!
Wyświetlaj:
Alex_Andersson / 2007-12-12 11:48
weksle to są problemy. Po primo nie ma obowiązku wypisywania weksla na specjalnym blankiecie (jak to kiedyś bywało). Po wtóre do weksla in blanco ZAWSZE należy żądac deklaracji wekslowej, gdzie jest opisane na jaką okoliczność, kwotę ten weksel stanowic ma zabezpieczenie i w jakim przypadku można go wypełnić. Następnie - jeżeli jesteś mężatką to fajnie, bo wtedy od ewentualnego zobowiązania z weksla można się wykpić brakiem zgody męża. Po kolejne - z chwilą rozwiązania stosunku pracy weksel winien być Ci zwrócony albo w Twojej obecności zniszczony. W razie kłopotów - jak radzi Vc - Państwowa Inspekcja Pracy z przyjemnością kwestię rozwiąże :-)
vc / 212.160.143.* / 2007-12-12 11:15
Gdyby z odzyskaniem weksla były problemy to należy się zwrócić do Państwowej Inspekcji Pracy.
Arturrrroo / 83.27.30.* / 2007-12-12 09:16
pracodawca ma Ci go oddać, nie mozna unieważnić weksla- to jest jak banknot. Mozesz go oczywiscie podrzeć natychmiast wtedy jestes bezpieczna. Jak byś zgubiła go, to caly czas wisi nad tobą "siekiera" nieuczciwego znalawcy.
Potem to juz sąd może Ci pomoc, a sądy działają jak działaja.
ZQW / 83.29.182.* / 2007-12-12 22:30