Forum Polityka, aktualnościKraj

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wyświetlaj:
biz57 / 194.165.48.* / 2015-09-21 11:33
Amerykanie poinformowali że Włosi dawali łapówki za kontrakty na pendolino ! Mam pytanie kto u nas podpisał kontrakt i ile dostał w łapę
Ja Polak / 46.170.24.* / 2015-09-21 10:39
20 składów Pendolino kosztowało tyle co 40 Polskich!!! Komfort ten sam, albo i w polskich lepszy ponieważ jest większa przestrzeń. W Pendolino jedziesz jak w autokarze, można dostać klaustrofobii. Do polskich części będą o połowę tańsze i na miejscu, a do włoskich bedą płakać i płacić. Drugie tyle te pociągi będą kosztowały w serwisowaniu.Tak naprawdę to zabrali się od d...py strony!! Najpierw powinni zmodernizować wszystkie tory, a dopiero kupować tabor. Po zmodernizowanych torach nawet przy starym taborze dojechało by się dużo szybciej niż nowym pociągiem po starym torowisku!
ws21 / 188.117.148.* / 2015-09-21 11:31
To dlaczego ty Polaku nie wyremontowałeś tych torów w ciągu 50 lat? Na co czekałeś?
Sam widzisz jakiego idiotę z siebie robisz.
Eryk683 / 193.46.186.* / 2015-09-21 11:46
Proszę bierz połowę tego co teraz bierzesz-to źle wpływa na tok twojego myślenia. Ps. Od remontów torowiska jest PKP(oraz następcy prawni) i ludzie tam pracujący. Zwyczajny Polak (nie pracujący w PKP) jedynie korzysta z ich infrastruktury (płacąc za nią w formie biletów i podatków) i ma prawo żądać uczciwego, przejrzystego i logicznego funkcjonowania tej instytucji. Wg mnie kupno Pendolino winno się w następnej kadencji sejmu sprawdzić pod powyższym kontem.
ws21 / 188.117.148.* / 2015-09-21 12:36
Nie do końca masz rację. Ty decydujesz w akcie wyborczym co się w gospodarce dzieje. I za to odpowiadasz. Tak więc nie "oni" są winni ale Ty.
Naród był łaskaw wybrać posłów co to co prawda matury nie mieli ale "lubili seks jak koń owies" no to ma skutku ich rządzenia krajem.
Teraz szykuje się nam recydywa, bo rodaków dosięgła zbiorowa amnezja. I znowu nie oni będą winni ale My.
kzyn / 37.190.178.* / 2015-09-21 11:07
Piszesz kompletne bzdury i mity o Pendolino. Dlaczego kłamiesz?
Tytus1252 / 193.46.186.* / 2015-09-21 11:38
A Ty musisz być chyba politykiem wiodącej partii, najlepiej zarzucić kłamstwo bądź gre polityczną. Zero konkretów, zero retoryki. Po prostu kłamstwo i tyle? Ale w którym momencie skłamał? Masz jakieś dowody na swoje oskarżenia? Przecież w artykule sami podali kwoty więc w tym aspekcie po prostu sam się ośmieszasz.
Kuba855 / 95.50.9.* / 2015-09-21 10:27
W tym roku wracałem z Zakopanego (do Krakowa busem) super pociągiem pendolino, tylko dlatego że nie było innych sensownych połączeń. Albo 3 przesiadki albo pociąg nocny bez miejscówki. Z 30-dniowym wyprzedzeniem można rezerwować miejscówki. My próbowaliśmy rezerwować z 25-dniowym wyprzedzeniem ale miejscówek już nie było nawet siedzących.
W zeszłym roku jechaliśmy tą samą trasą tylko że pociągiem intercity. Na trasie Kraków - Iława pendolino jechało pól godziny szybciej. Komfort jazdy ten sam. Tylko że bilety ok 50 zł tańsze no ale skoro specjaliści wydali miliardy to przecież jakoś musi się zwrócić.
Za rok już postanowione że jedziemy samochodem.
Pan wiceprezes idzie na rekord. Może niech tylko pendolino zostawi to mu nawet 10 mln ludzi za rok tym przepłaconym ustrojstwem pojedzie.
kolejarz amator / 153.19.183.* / 2015-09-21 13:33
co ty porównujesz wyeksploatowany tabor co ma ponad 20 lat z nowymi składami. Tego komfortu nie da się porównać. Przede wszystkim w ED 250 ( Pendolino) jest zupełnie cicho, w starych pociągach był huk od torów. Nie ma charakterystycznego smrodu kolejowego, który zawsze towarzyszył polskim kolejom. I jest oczywiście szybciej. Dla mnie dawne pociągi i pendolino to odległość lat świetlnych jeżeli chodzi o technologię. Zobaczymy jak będzie polskimi Dartami i Flirtami.
kzyn / 37.190.178.* / 2015-09-21 11:16
Piszesz, że Pendolino przepłacone, a nie kupiłeś 25 dni wcześniej biletu na niego. Pendolina takie puste...
Kuba855 / 95.50.9.* / 2015-09-21 11:59
Kupiłem ale i tak było dużo drożej niż rok temu.
kzyn / 37.190.178.* / 2015-09-21 13:09
Bilety promocyjne są dużo tańsze niż ekspresy kiedyś. Kiedyś na EIC była jedna taryfa, teraz masz ruchomą, tak samo jak w autobusach czy samolotach. Dziwi mnie, że piszesz o Pendolino w złym kontekście, z jak widać z opisu, nie udało Ci się kupić biletu. Czyli popyt na Pendolino przewyższył podaż, w wakacje regularnie te pociągi jeździły z napełnieniem 100%. To tylko świadczy, jakim zainteresowaniem się cechują.
hala / 89.72.67.* / 2015-09-21 10:26
Potrafimy konstruować bardzo dobre wagony kolejowe, dlaczego PO z Tuskiem na czele nie dała szansy rodzimemu przemysłowi tylko dała zarobić obcej firmie, żeby uratować ich pracowników przed bezrobociem? za cenę naszych pracowników którzy musieli dołączyć do swoich kolegów którzy już od dawna są bezrobotni bez nadziei na lepszą przyszłość? To kolejna cena jaką Polska musiała zapłacić za posadkę Tuska. Pozdrawiam Panią Bieńkowską która wyśmiewa się z ludzi którzy pracują za 5000 zł. Chciałbym tyle zarabiać i wcale bym się tego nie wstydził
Kr-Gd / 78.10.119.* / 2015-09-21 10:26
Już wstęp mnie zmroził! Osobiście jeżdżę regularnie na trasie Gdańsk-Kraków - regularnie czyli co tydzień lub co dwa od ponad czterech lat! Także przeszedłem wszystkie szczeble rozwoju pkp. Generalnie jest wygodniej... jest dużo szybciej... ale mega drogo! Średnio koszt podróży w jedną stronę to ok. 170 PLN. Fikcją jest tanie jeżdżenie... chyba że w tygodniu. Jedyną promocją jest zakup na 30 dni przed... ale biorąc pod uwagę, że jeżdżę regularnie... musiałbym dwa razy w tygodniu pilnować daty... nierealne... nie tylko pkp człowiek żyje. Dodatkowo w piątki by wyjechać po pracy do domu nie mam innego wyboru niż pendolino... NIE MA WYBORU!!! Podobnie w drugą stronę!!! Chyba, że chce jechac w nocy do domu i niedzielę spędzić też w pociągu. Podsumowując... nie zgadzam się z wypowiedzią Pana Ciżkowicza. Ten publiczny środek transportu jest typowym wyzyskiem!!!
okl / 83.15.160.* / 2015-09-21 10:33
A co w tym dziwnego, zobacz sobie ceny biletów w Niemczech. Za czas i wygodę się płaci.
Marek20000 / 79.185.193.* / 2015-09-21 10:17
Co za bezczelność, zlikwidowali tańsze połączenia, zmuszając ludzi do droższych, a teraz chwalą się z sukcesu. A WP wpisuje się w nachalną propagandę !!!
gliwic / 78.88.109.* / 2015-09-21 10:15
hmm, za chwilę będzie rządził PiS i zaraz znalazły się chęci na zamawianie rodzimych produkcji, ciekawe....przyjrzałbym się transakcji z penolino, nie obchodzi mnie, że w ten sposób wPiSuję się w nurt rozliczania - TO NASZE WSPÓŁNE PIENIĄDZE I KTOŚ MUSI ICH PILNOWAĆ, a PO z postkomuną z PSL i SLD tego nie zrobi, prawda???
pAWĘŁ / 178.42.56.* / 2015-09-21 09:50
polskie pociągi psedopendolino maja się tak do prawdziwego Pendolino jak traktor do Mercedesa. Tego faktu jakoś nikt nie widzi bo i po co wszak chodzi oto aby katoprawica miał okazję dowalic PO.
Pasażer. / 46.186.66.* / 2015-09-21 09:50
Powinno stawiać się na Polskę. Pociągi produkowane w Sanoku i Bydgoszczy osiągają ponad 200 km/godz. Przy odległościach takich, jak Gdynia- Kraków, więcej nie potrzeba. Ktoś chce szybciej ma samolot. Pendolino to przekręt wymuszony na Polsce przez rynki, a raczej UE. Pozdrawiam.
ever / 89.67.51.* / 2015-09-21 09:44
Dramatem Polski jest to, że nikt z podejmujących ważne decyzje nie ponosi żadnej odpowiedzialności! Dlatego nigdy nie będzie końca takim głupim eksperymentom jak z Pendolino.
retru / 89.69.69.* / 2015-09-21 09:37
Ciekawe ilu z piszących tutaj klakierów jechało pendolino ? Pewnie żaden ale fachowcami od kolej są najlepszymi. Polak to znany na cały świat fachowiec od wszystkiego. A każdy wie że jak coś jest do wszystkiego to jest do d....
realizata / 158.66.1.* / 2015-09-21 10:25
Jechałem Pendolino 5 razy, w tym 2 x Warszawa-Kraków i 3 x Warszawa-Katowice oraz 2 x w wagonie z przedziałami i 3 x bez.
Potwierdzam, skład jest do doooooopy, szczególnie wagony bezprzedziałowe. Bardzo wąskie przejścia, że nawet walizki nie można przeciągnąć, trzeba ją nosić. Półki nad siedzeniami bardzo wąskie, nie mieści się walizka, a pozostawienie walizki na półkach na początku wagonu to nie najlepsza opcja. Rzędy krzeseł upchane zbyt ciasno, zbyt rzadko są siedzenia ze stolikiem. Przedziały za ciasne. To tyle od kogoś, kto już jeździł Pendolino.
W tym samym czasie jeździłem również innymi składami IC. Nie wiem jakich producentów, ale wygoda, komfort dużo wyższy niż w Pendolino.
Trzeba jednak mieć na uwadze to, że ceny na przwejazd Pendolino są poniżej kosztów, bo ..... Państwo dopłaca PKP do biletów. Gdyby tego nie było, to bilety byłyby dwa razy droższe.
ws21 / 188.117.148.* / 2015-09-21 12:39
P... jak potłuczony. Co za wieśniak ciągnie walizkę po przedziale, skoro miejsce na nią jest po obydwu końcach? Wejścia są tak oznaczone że osoba odróżniająca cyfry bez problemu wejdzie do wagony z właściwej strony.
alpoe0 / 77.254.169.* / 2015-09-21 09:24
...co za debilna euforia...oczywiście że Polacy jeżdżą ...bo nie ma DZIŚ(!) alternatywy dla szybkiego przemieszczania się po kraju...ale to krótkowzroczne widzenie rzeczywistości ...przecież aby wizerunkowo nie "paść" PKP zmniejszyło ilość standardowych ekspresów IC ....Pendolino to finansowa PORAŻKA z punktu widzenia Polaków (Polski) ...choć "naczalstwo" PKP kieszenie NAPCHAŁO- więc napewno jakiś tam sukces z ich punktu widzenia
dsvadfbvdfv / 83.4.112.* / 2015-09-21 09:22
I co z tego, że Pendolino jeździ i jest wygodne i porządne (chociaż nie ma pendolino, więc najważniejszej cechy tego pociągu).

Ten sam efekt można było osiągnąć za połowę ceny.
Polskie pociągi jeżdżą 200 km/h - prędkość, która na polskich torach i tak będzie najwcześniej za 10 lat osiągalna na odcinkach dłuższych niż 5 km.
Zresztą polskie pociągi byłyby zapewne nawet lepszeniż pendolino - technologia polska, serwis polski, miejsca pracy w polsce..

Może pan PKP uważa, że to bez znaczenia, ale dla mnie 1,5 mld to istotna kwota.


Pozostaje pytanie czy da się zakup pendolino od Włoch wykorzystać na płaszczyźnie dyplomatycznej - co może być ważniejsze niż pieniądze i czy ten zakup zwiększa szanse na sprzedaż polskich pociągów za granicą.
kolejarz amator / 153.19.183.* / 2015-09-21 13:42
to wskaż mi te polskie pociągi jadące 200km/h bo ja ich nie widzę. Chyba, że osiągnięcie na jeździe testowej mylisz z normalną eksploatacją. Dart pojechał 200 km/h na CMK, ale to było kilkaset metrów, bo nie jest w stanie takiej prędkości stabilnie utrzymać. Dart jest homologowany na 160 km/h a pendo na 250 km/h. W jazdach testowych na CMK Pendolino pojechał 293 km/h i co i nic tyle że pojechał ok. kilometra. Homologację ma na 250 km/h. Taka prędkość możliwa będzie do osiągnięcia na CMK do 2020 r. i to będzie dużo. Nie można porównywać doświadczenia francuskiego producenta produkującego szybkie pociągi w tym słynne TGV od 30 lat z Pesą, co 10 lat temu robila jeszcze drezyny. Oczywiście Pesę trzeba popierać, ale realnie będzie mogła dorównać ALstomowi za ok. 10 lat jak dobrze pójdzie.
ws21 / 188.117.148.* / 2015-09-21 14:17
I dodam, ze miejsce na rynku jest i dla Alstonu i dla Pesy a nawet Newag się zmieści. Opóźnienia są takie że lata pracy przed nami. Pendolino cieszy, podobnie jak każdy nawy skład zastępujący śmierdzące, zapchlone w3agony sprzed 50 lat.
Typ spode łba / 82.171.152.* / 2015-09-21 09:05
Wiceprezesik specjalnie pomija fakt, iż na liniach gdzie teraz jeździ Pendolino PKP zlikwidowało tańsze opcje podróżowania tym samym wymuszając na pasażerach jazdę tym pociągiem. Brak alternatywy i priorytetowe traktowanie tej opcji musiało się odbić na frekwencji. Dla mnie to żaden sukces uzyskany w tak perfidny sposób. Chwalenie się z tego powodu to obraza dla inteligencji ludzi.
joter / 178.36.236.* / 2015-09-21 09:05
PKP ma Pendolino, a zegarmistrz ma zegarek. I wszyscy są szczęśliwi. No, może zegarmistrz nie całkiem.

Najnowsze wpisy