Forum Polityka, aktualnościKraj

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wyświetlaj:
emil728 / 109.207.103.* / 2015-09-21 08:57
PIS ali wszędzie że " Polska w ruinie " no to gdzie miał jeździć ten demon szybkości !!!!!!!!!!PIS ALI WEDŁUG INSTRUKCJI WYBIRCZEJ PIS !!!!!! a że PIS to skrót od Partia Inaczej Sprawnych to wyszli jak zawsze . Na durniów !!!!!!!!!!!!
bo312 / 87.206.159.* / 2015-09-21 09:22
Przecież PiS nie potrafi w ogóle rządzić, jeżeli coś robi to zawsze wychodzi katastrofa przykłady kupno rafinerii Możejki nigdy nie było zysku musimy rok rocznie do tej inwestycji dopłacać, inny pisowiec wymyślił i na nieszczęście zrealizował lotnisko w Radomiu, efekt miasto na krawędzi bankructwa lotnisko przynosi duże straty, i nikt tam nie lata, teraz zamierzają pogrążyć gospodarkę całego kraju, w efekcie im kto biedniejszy tym szybciej zbiednieje, ale żeby zasłużyć na swoją biedę najpierw zagłosuje na PiS
obserwator1 / 46.112.94.* / 2015-09-21 08:52
Frekwencję nabijała Pani Kopacz wraz turystami z Sejmu i Rządu przez trzy miesiące zwiedzając nasz Kraj, którego oczywiście nie znała.
Upartyy / 46.113.195.* / 2015-09-21 08:47
Sukces??? Jaki?? Zlikwidowano przez pendolino większość tanich połączeń międzymiastowych interregio a bilety są prawie wyłącznie po 49 zeta - ile PKP traci nikt nie wie a padli wszyscy lokalni przewoźnicy i rozwalono siatkę połączeń. Pendolino ma pierwszeństwo na torach i inne pociągi nie mogą jeździć.
takiepytania się nasuwają / 188.146.72.* / 2015-09-21 08:43
Czy umiejętne gospodarowanie się jest obce? Łatwo przecież skalkulować na papierze za ile zwróci się projekt. Czy potrzeba było takiego drogiego?
ekonomista 1949 / 84.10.177.* / 2015-09-21 08:42
Zakup i serwisowanie 20 pociągów Pendolino z zapleczem to około 2,7 mld złotych
Zakup i serwisowanie 20 pociągów PESA z zapleczem to około 1,3 mld złotych,
Zakup i serwisowanie 20 pociągów Newagu z zapleczem to około 1,6 mld złotych.
To wszystko daje do myślenia kto rządzi koleją
bil748 / 5.226.70.* / 2015-09-21 09:43
Jeśli dobrze liczę to zegarek kosztował min. 1.1 mld PLN.
losiu911 / 5.172.252.* / 2015-09-21 08:56
Czy jesteś tak tępy ekonomisto,że nie rozumiesz ,że to są różne pociągi.Pendolino jest w stanie pojechać 250km/h a PESA czy Flirt 160.Dla takich jak ty to na lepsze są parowozy.Uprzedzając kolejny głupi tekst to po CMK możnaby jechać 250 gdyby PKP nie miało tzw niedasizmu i stawiało sobie ambitne cele
korpus / 178.249.93.* / 2015-09-21 09:11
Po co nam pociągi Pendolino mogące jechać 250 km/h, jak do końca grudnia było 90 km torów po których te pociągi mogą jechać trochę szybciej niż 160 km/h bo 200 km/h. A do 2023 roku będzie tych torów aż 350 km :-).
test@test.pl / 194.78.35.* / 2015-09-21 16:27
bo pociagi nie kupuje sie na 10 lat baranie
od strony / 89.71.170.* / 2015-09-21 08:32
Nie chodzi ludziom o przewozy - tylko o koszt zakupu taboru !!!!!!!
piotreje / 159.205.139.* / 2015-09-21 08:20
zlikwidowali TLK a na ich miejsce dali pendolino,pasażerowie nie maja alternatywy i muszą jechać droższym pendolino zamiast tańszą TLK przykład: trasa kraków-warszawa
lekcjarachunkufklasa4 / 87.205.151.* / 2015-09-21 08:08
koszt całkowity 5,6 miliarda zł, nielicząc torów etc. Ale dla prostego rachunku 5,6 miliarda zł.
Cena biletu: średnio 60 zł.
powiedzmy sto zł.
Zadanie: po ilu latach zwróci się zakup?
Żeby po tych cenach się zwrócił, to trzeba przewieźć 56 milionów pasazerów.
Licząc po 5 mln rocznie, to jakieś dziesięć lat.
doliczmy do tego koszty operacyjne i pobory zarządu, będzie dwadzieścia lat
Pendolino i Pesa to pojazdy maksymalnie na 20 lat, choć mówi się, że 30.
michał412 / 37.248.255.* / 2015-09-21 13:39
Baaardzo optymistyczne założenia. Przecież z tych 100 PLN nie ma 100% zysku. Pytanie ile na każdym bilecie PKP zarabia.
jacekplacek12 / 194.54.18.* / 2015-09-21 11:43
Nie wziął Pan ppd uwagę tego, że znaczną kwotę ceny PKP Intercity pozyskała z bezzwrotnej dotacji unijnej z funduszy strukturalnych. Nie jest tak źle, jak sie Panu wydaje.
Mr.X / 217.17.33.* / 2015-09-21 08:20
nie wiem czy szanowny kolega doczytał ale w tym roku intercity chce przewieźć 30mln pasażerów! więc co do prostego rachunku pociągi zwrócą się po dwóch latach przy czym pamiętajmy że przewoźnik musi zapłacić pracownikom i PLK za używanie torów i trakcji
umiemCzytac ze zrozumieniem / 89.230.208.* / 2015-09-21 08:17
czytaj ze zrozumieniem piszą że planują przewieźć o 5 mln więcej a nie 5 mln. w zeszłym roku przewiezli 25 mln więc jeśli tendencja nie zmieni się to inwestycja zwraca się po 2-3 latach
viola bastarda / 213.241.42.* / 2015-09-21 08:08
ten wiceprezes chyba sie tvnu nasłuchał
obserwer / 89.67.228.* / 2015-09-21 08:06
A gdy się likwiduje inne tanie pociągi i zapewnia Pendolino monopol na najlepsze trasy to czy efekt może być inny?!Ej. ta PO-propaganda.
viola bastarda / 213.241.42.* / 2015-09-21 08:05
Przecież jeździ puste, mijam to codziennie jadąc do pracy
nic nowego / 188.146.7.* / 2015-09-21 08:01
przy cenach narzucanych przez przewoźników, czasem podróży, oraz pochodnymi typu; dojedź na lotnisko na 2 godziny przed na określoną godzinę - czas dojazdu to co najmniej 1 - 2 godzin. Lot odbędzie się lub nie? czekanie na bagaż o ile go posiadasz? przejazd z lotniska do celu to też 1 - 2 godziny. daje to z 5 - 6 godzin w plecy. Lot z południa na północ kraju to około 1 - 1.5 godziny.
Wsiadam w auto o dowolnej porze, do pokonana 600 km, przy średniej 65 - 70 km/h w około 8 - 9 godzin dojeżdżam do celu, wychodzi czasowo tyle samo, Koszt przelotu plus koszt dojazdu, odjazdu, koszt oczekiwania, prawie to samo. Pendolino, także, bądź na określoną godzinę .........
slagan / 31.61.141.* / 2015-09-21 07:44
Brawo. Polski Bus (polski tylko z nazwy) oferuje tanie bilety , ale bydło na rzeź podróżuje w lepszych warunkach. Ryanair wcale nie jest szybszy jak doliczymy do jazd do lotniska, oczekiwanie na odprawę , wydostanie się z lotniska. To jakiś czasowy dramat. Próbowałem różnych środków transportu i PKP przebija podanych przewodników bez litości. Prognozy odnośnie zwiększenia ilości pasażerów wcale niezawyżone. Jeszcze raz brawo dla PKP
edEWFewf / 83.4.112.* / 2015-09-21 09:32
Zabawny z ciebie gość.

Samolotem lecę z katowic do gdańska 1 godzinę.
Wraz z odprawą zajmuje mi to max 2 godziny.
Z dojazdem na lotnisko nigdy więcej niż 3.

Twoim wymarzonym pendolino około 6 - ale samej podróży.
Zapominasz, że na pociąg bilet też musisz kupić.
I też muszę dojechać na dworzec, a nie ma gdzie zaparkować, a z torbami muszę po schodach latać.

W skrócie oszczędzam ok. 4 godzin i sporo nerwów i nie sponsoruje nieudaczników w POPKP
MarioTy / 82.177.207.* / 2015-09-21 12:19
Niestety nie ma od wiosny połączeń Katowice - Gdańsk samolotem.
gd / 176.221.107.* / 2015-09-21 07:42
jak zlikwiduje sie inne pociagi, m.in. pospieszne i na danej trasie zostawi TYLKO Intercity to nie ma sie co dziwic
kłoooolejarz / 46.239.160.* / 2015-09-21 07:40
a bydgoska PESA robi posobne i 4 razy tańsze pociągi...ale po co wspierać nasz kapitał, dać ludziom pracę itd.......
piotr666 / 95.40.86.* / 2015-09-21 08:00
A Bydgoska PESA robi tak wadliwe pociągi,że sami się ich wstydzą.Co wyjedzie od nich to nie przechodzi testów i wraca.Poczytaj sobie jakich dorobili sie opóźnień w prawie każdym aspekcie.Dart za ciężki,niemcy juz zrezygnowali ze swojego taboru bo sie poznali na tym badziewiu.Czasem lepiej wydać więcej i cieszyć się jakościa przez długie lata
agerv / 83.4.112.* / 2015-09-21 09:46
Niemcy zrezygnowali, bo mają niezgodne z prawem unijnym przepisy, które chronią niemieckiego (jeszcze) Siemensa i jego 5x droższe pociągi, i które podobnie jak ustawiane w POPKP przetargi dopuszcza możliwość zakupu jedynie niemieckich pociągów.

Najnowsze wpisy