Witam,
mam pytanie po dwóch latach zawieszenia działalnosci firma została wykreslona z rejestru decyzją administracyjną w czerwcu 2016 r.
Nie otrzymałam w związku z tym zadnego pisma, dowiedziałam sie o tym fakcie z CEDIG wczoraj. Wiem , że po zamknięciu firmy nalezy rozliczyć się ze skarbówka z jaką data powinnam to zrobić oraz jakie dokumenty złozyc?
Od ponad 3 lat już w sytuacji zawieszenia osiągającego maksymalny czas prowadzący nie jest wzywany do ustosunkowania się do tej sytuacji tj. do dokonania odwieszenia albo zamknięcia. Jest po prostu z urzędu wykreślany. Wiedzę o tym teoretycznie uzyskała Pani już na etapie zgłaszania zawieszenia.
Na dzień wykreślenia jaki widnieje w CEIDG powinien być sporządzony spis z natury i zapłacony VAT należny wg. art. 14 ustawy o VAT.
Za 2016 r. jeszcze ostatni PIT 28 albo PIT 36l albo PIT 36.
W razie sprzedaży jakichś składników majątku ze spisu w ciągu 6 lat (licząc w Pani przypadku od 1.07.2016 r.) dochód będzie do wykazania w PIT 36 i opodatkowania.
Świeża int. ind. w takiej sprawie:
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, 8.01.2016 r., sygnatura ITPP1/4512-1015/15/MN
W deklaracji VAT 7 za miesiąc, w którym nastąpiło wykreślenie albo VAT 7k za kwartał, w którym nastąpiło- w zależności od tego, jak Pani VAT rozliczała.
Obie mają w cz. C, w pozycji 36 "Kwotę podatku należnego od towarów i usług objętych spisem z natury, o którym mowa w art.14 ust.5 ustawy"
Dobry wieczór,
czy w deklaracji VAT 7k, nalezy w pozycji 37 wpisać kwote z poprzedniej deklarcji (ostatniej jaką wypełniałam), czy uzupełniam tylko pozycję 36 dotyczącą spisu z natury , a reszta pozycji to wartośc 0?
Zaznaczam iż przez ostatnie dwa lata firma była zawieszona i nie dokonywałam żadnych czynośći (kupno sprzedaż).