Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Witam uszkodził mi się telewizor
Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.
I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO NIEZAWODNE
W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor (nawet nie wiem co) ale w tym przypadku nawet niewielka wada (przy czym na 90% poleciał zasilacz)
Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą reklamuje producent.
Czy na tej podstawie można wygrać - czy też odpuścić sobie.
Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora 2900zł
Ja bym chcial zeby mi sie telewizor popsul .Jest stary antyk 27 cali tranzystorowy , ale jeszcze ciagnie .Technika sie zmienia , nowe fale , bez dodatkow by nie gral . Podlaczylo sie to i to , no i dalej gra . Nie wszystko co nowe , to lepsze .
Skoro producent reklamuje swoje wyroby jako niezawodne , to znaczy ze wyroby sa niezawodne . Ci , ktorzy robia ustawy wierza producentowi , a ten kto kupuje to nie ryzykuje bo ma gwarancje na produkt od producenta i zabezpieczenie z ustawy .
A z drugiej strony co ma ustawa w sprawie kupna ? Jezeli kupie dzisiaj swiezy chleb i jutro bedzie czerstwy , czy tez moge sie domagac nowego swiezego chleba ?
haax
/ 79.188.114.* / 2009-09-29 13:10
to może w temacie - wydaje mi się że każdy może na swój sposób rozumieć niezawodność wiec producentowi łatwo mogą się z tego wyłgać, chyba że są / w co wątpię/ normy które to regulują , typu ile procent wyrobów może się zepsuć aby nadal używać określenia niezawodny... ale jeśli to tylko potoczna opinia to nie ma szans.. to tak samo jakby mówić ze jakiś wyrób jest lepszy od innego, co to znaczy lepszy? tak samo sprecyzuj znaczenie niezawodny... że nie może się popsuć? wątpliwe.. każdy żeby sprzedawać stosuje takie praktyki. to zwykła ściema, nie ma co w to wierzyć...
maniche
/ 193.111.166.* / 2009-09-23 13:55
Wymiana sprzętu na nowy następuje jeśli naprawa przekracza koszty nowego telewizora
Zbigniew5561
/ 83.21.218.* / 2009-09-23 20:43
na pierwszym miejscu jest naprawa, usunięcie wad, dopiero później wymiana na nowy czy też obniżenie ceny. To jest jasno napisane w ustawie która została tutaj przytoczona.
żądanie wymiany na nowy jest nieuzasadnione. na pierwszym miejscu naprawa
Jurek - Wrocław
/ 87.105.190.* / 2009-09-28 19:40
... z wyjątkiem sytuacji, gdy usterka pojawi się do 6 mies. od daty zakupu, bo wtedy prawo traktuje taki sprzęt jako niesprawny w momencie wydania i jest obowiązek wymiany na nowy na życzenie klienta. Często sprzedawcy stosują 2 pułapki:
1) zabierają kartę gwarancyjną i naprawiają z tytułu gwarancji
2) na druku przyjęcia do naprawy jest klauzula "zgadzam się na naprawę".
Zbigniew556432
/ 77.47.118.* / 2009-09-28 20:54
nieprawda. radzę przeczytać art 4 ustawy (o szczególnych warunkach sprzed kons) ust 1 mówi że domniemywa się że wada istniała już w momencie wydania, jeżeli ujawniła się ona w czasie 6 miesięcy. Ustęp ten nie mówi nic o obowiązku sprzedawcy do wymiany! ! !
Art 8 reguluje tę kwestię i na pierwszym miejscu stawia naprawę lub wymianę, wyboru dokonuje sprzedawca w jaki sposób doprowadzi przedmiot do stanu zgodnego z umową!