Forum Forum dla firmKsięgowość

Za niewydanie paragonu mandat

Za niewydanie paragonu mandat

skomentuj
Money.pl / 2007-09-20 20:24
Komentarze do wiadomości: Za niewydanie paragonu mandat.
Wyświetlaj:
pucybut / 109.74.110.* / 2011-11-27 23:28
Dlaczego nie wprowadzic stalej oplaty od punktu handlowego np na targowisku?
Wtedy urzednik jest zbedny !!!
opinion / 89.79.189.* / 2013-03-28 18:10
Kontroluja,bo chca aby kazdy placil podatki,tak jak tego wymaga prawo i to jest ok.Ale,ja np nie ZYCZE sobie ,aby z tych podatkow byly sponsorowane bzdety typu swiatynia jakiejs opatrznosci.To na to mam placic? Przeciez to z MOICH podatkow jest ta kasa,z jakiej racji sponsoruje sie cos,z czego nie bedzie mial korzystac kazdy,jak np ze szpitala,czy szkoly
agd / 83.9.152.* / 2010-07-13 23:25
us może nasko..jak paragon został nabity a klient go nie zabrał, nie ma obowiązku wciskania klientowi paragonu w "zęby" NIE DAJCIE SIĘ WROBIĆ W MANDATY !!
bell80 / 89.174.106.* / 2010-07-06 18:01
Paranoja a może w końcu jakaś sprawiedliwość!!!!
Pani dziś mi sprzedała rzeczy za 137zł, wkładając je rzekomo do reklamówki wszystko ładnie i pięknie, okazało się w domu że w torbie nie było rzeczy na kwotę 42 zł!!!! w torbie nie było też paragonu!!! Wróciłam do Pani a Pani się ze mnie śmiała po całości że zgubiłam na pewno. A od stoiska do auta miałam może 60m i reszty nie zgubiłam jakoś. Ta Pani na pewno będzie mieć kontrolę, raczej wszystkie jakie są możliwe.Bo zarobiła na mnie 84zł za plus nieodprowadzenie do US dochodu, bo na kasę ich na pewno nie nabiła. Ja muszę wystawić fv za usługę ona też powinna
Piraniusia 22 / 86.46.125.* / 2010-02-25 13:49
Prosze Was!!! Dlaczego ta Polska sie tak osmiesza???!!! Mieszkam kilka lat w irlandii i NIGDY W ZYCIU nie slyszalam o takich porytych kontrolach tutaj NAWET W POLSKICH SKLEPACH. Polskie prawo i wszyscy urzednicy sa poprostu smieszni. Dzisiaj zadzwonilam do mamy a ta mi stwierdza, ze nie wydala jakiejs suce paragonu i wywalila do kosza a ta stwierdzila, ze jest z urzedu skarb. i dostala mandat. Mama do tego sie obawia, ze jej szef moze dostac za to kare 5000 zlotych i ona moze to splacac i do tego ja wywala. No czy to nie jest absurd?? Polska jest tak osmieszonym narodem w calej Europie, ze szoda mowic. Ja powiedzialam sobie juz dawno, ze nigdy tam nie wroce i ciesze sie, ze moja coreczka urodzila sie w irl. bo przynajmniej bedzie miala normalne zycie. Ludzie zachecam Was przy okazji do wyjezdzania za granice. Uwierzcie mi, ze jest latwiej i nie ma takich p****...przepisow. Ufffffff...pozdrawiam normalnych rodakow!!!
klemens33 / 83.29.190.* / 2009-04-29 12:09
Co za glupoty o braku prowokacji. Wlasnie mialem takiego pacjenta - kupil, wzial reszte i szybko wyszedl i co z tego ze paragon sie drukowal ?? Podobno jest przepis ze paragon muszę wydać razem z resztę, jak dam osobno to mandat. Dlatego uwazam ze ci kontrolerzy to cholerni zlodzieje i ludzie ktorzy sami ze soba maja jakies problemy. Jest cos takiego jak zdrowy rozsadek i tego im brak
kamejla / 83.28.64.* / 2013-08-04 22:59
"Podobno jest przepis ze paragon muszę wydać razem z resztę, jak dam osobno to mandat". Z resztą jest łatwo dać paragon, a co jak klient płaci bez reszty i nie zdąrzy się wydrukować a ten już sobie idzie? Głupota. To klientom powinno zależeć na paragonie a nie sprzedającym na tym aby go wzieli... Ja pracuję na świeżym powietrzu i jak widzę, że klient odchodzi to od razu wywalam paragon do kosza. Po co ma mi latać później po trawie?
pokrzywdzony / 78.8.201.* / 2013-08-14 16:19
dziś miałem podobny przypadek, byłem poproszony przez koleżankę o zastępstwo na stoisku i przyszły dwie kupić jakąś p*******..kiedy pakowałem towar, dały mi pieniądze i w sposob naturalny wydałem resztę i wtedy chciałem dać paragon. Powiedziały mi wówczas, że nie nabiłem paragonu, ale co najdziwniejsze ten paragon faktycznie wydrukowałem i one go wzięły...więc pytam, za co dostałem mandat w kwocie 160 zł??????? co mam zrobić, gdzie się odwołać, czy walka z US nie jest przypadkiem walką z wiatrakami??? POMOŻCIE!
colonerka / 78.88.156.* / 2011-07-10 09:20
czy o tym fakcie dowie sie muj pracodawca ze dostałam mandat.miałam taki sam przypadek
aida / 79.186.152.* / 2009-04-24 14:32
To nie jest mandat, to jest ewidentne wyłudzenie. Mój przypadek: Dostałam mandat za niewręczenie paragonu do ręki. Płacę b. wysokie podatki, walczę o przetrwanie z bardzo silną konkurencją pochodzenia zagranicznego (w moim mieście to niemiecka sieć supermarketów). Muszę dorabiać sobie w innej firmie w godzinach wolnych, żeby się utrzymać, bo sklep raz przynosi zysk, raz nie. Mam długi u wszystkich dostawców. Mój rząd ma w nosie mój los i mnie podobnych, a to jest los większości właścicieli małych sklepików w Polsce. Zatrudniam w sklepie 2, 3 osoby, które nie wyciągają reki po zasiłek po zasiłek i taki urzędas wyłudza, tak wyłudza(!), jeszcze ode mnie dodatkowe pieniądze! Towar został zarejestrowany na kasie i nikogo nie oszukałam, a dostałam manadat! Panowie i Panie urzędnicy, zapraszamy do naszych małych sklepów, oddamy je Wam z miłą chęcią za Wasze ciepłe posadki. Bracia handlowcy, jesteśmy pariasami we własnym kraju, łączmy się, jak niegdysiejsi proletariusze, bo ta hiena, nas Wspaniały Rząd, którego zbrojnym ramieniem jest fiskus (bodaj najkrwawszy w Europie) nas zeżre z butami i nawet tego nie zauważy!
jarekii / 77.254.35.* / 2009-01-30 14:55
dzisiaj pomyłkowo nabiłem na kasę fiskalną kwotę 5.851,80. Winno być 5,85zł. Zakończyłem dzień i dopiero po wydrukowaniu paragonu dobowego zauważyłem błąd. Po rozmowie z pracownikiem od kas fiskalnych na odwrocie paragonu dokonałem ręcznie korekty. Czy taka korekta odręcznie może być dokonana, muszę dokonać korekty odręcznie i na raporcie miesięcznym. Czy muszę to zgłosić do U.S.?
ss / 85.89.183.* / 2007-09-27 19:04
Przepisy mówią, że sprzedawca powinien wręczyć paragon klientowi czyli jak rozumiem położyć go na ladzie razem ze sprzedanym towarem. Nie jest napisane, że ma gonić klienta i na siłę wkładać mu paragon do torby. Taka "kontrola" to jakaś paranoja.
kamejla / 83.28.64.* / 2013-08-04 23:04
"Przepisy mówią, że sprzedawca powinien wręczyć paragon klientowi czyli jak rozumiem położyć go na ladzie razem ze sprzedanym towarem". Ja sprzedaję pamiątki, więc jak ktoś kupuje jakieś breloczki i inne rzeczy to podaję wszystko po kolei na ladę. Jak mogę wydać paragon razem z towarem? Klient musi widzieć za co płaci, tzn. trzymać to w ręku, zapłacić a potem paragon. Mówię źle?
J.T. / 83.4.50.* / 2007-09-20 20:24
Dla US powinno być ważne że paragon został wydrukowany a tranzakcja zaewidencjonowana a nie to czy klient go zabrał czy nie, logiczne że sprzedawca wy rzucił go do kosza, bo co miał z nim zrobić ???
Wystarczyło aby urzędnik US sprawdził na kopi w drukarce czy jego zakup został zaewidencjonowany !!!
Myślę że nastąpiło nadużycie prawa ze strony US !!!
g / 83.30.198.* / 2007-09-20 22:17
kolego jesteś w błędzie,sprzedawca może anulować paragon sporządzając odpowiednią notę księgową.....
kry / 83.14.11.* / 2008-01-24 01:28
dostałem dzisiaj mandat za nie podanie paragonu. pracuje w restauracji i kasa na której pracuję drukuje rachunki próbne gdzie klient może później wybrać rodzaj rachunku czyli FV lub PA. nie mogę wydrukować paragonu dopóty dopóki klient nie określi sie co do formy rachunku jaki chce dostać. kolesie nic nie odpowiedzieli wyszli, później wrócili i wystawili mandat za brak paragonu. k***... za pie rd ol e mendę jak go spotkam.
Karyna / 37.109.42.* / 2013-07-18 18:52
i dobrze zrobisz
ss / 85.89.183.* / 2007-09-27 19:01
sprzedawca będzie sporządzał notę księgową na 2,50 aby odzyskać 45 gr VAT-u i 39 gr pod., dochod. Ile takich "oszustw" może zrobić w ciągu miesiąca, żeby nie rzucać się w oczy przy najbliższej kontroli?
bozenahelena / 83.19.168.* / 2007-09-23 12:40
ha ha najlepiej postawic na bramce osobe i niech sprawdza paragony przy wyjsciu .ico by ta pani wtedy zrobila ano jeden wniosek sie nasuwa ukradla
ki_caj / 83.15.138.* / 2007-09-21 10:59
Oczywiście, sporządzi odpowiednią notę księgową, wpisując że sprzedał zestaw długopisów za 2 zł 37 gr, a za zaoszczędzone w ten sposób w ciągu roku pieniądze kupi sobie na gwiazdkę Audi A6 ....
Elendir / 2007-09-21 08:09 / Łowca czarownic
To niech US kontroluje te notki księgowe a nie wymaga by sprzedawca na siłę wciskał paragon.
==robert== / 83.26.240.* / 2007-09-20 21:40
z treści artykułu wynika ze to normalna praktyka! - ale jaki to ma sens ... robie czesto zakupy w Carrefour lub Tesco i ... czasem nie biore paragonu, sprzedawca kładzie go albo jak dam akurat to odchodze zanim costam wklepie i urwie ... jak rozumiem oznacza to ze te supermarkety sprzedają "na lewo" ? Moze w małym sklepie gdzie własciciel jest sprzedaca moze to sie wydawac uzasadnione ewentualnie w duzych firmach gdzie sprzedawane moga byc duze partie towaru celowo z tych czy innych wzgledów z pominieciem kasy to ma sens... ale znów w niektórych sklepach faktycznie np w papierniczym czy warzywniaku sprzedawca moze łatwo wrzucić paragon do folii ale np na stacji benzynowej czy jak kupujemy 1 produkt moze to byc trudne!
darmel / 89.77.62.* / 2007-09-20 21:27
Ja też myślę ze podany przykład to typowy absurd,paragon to jedno ,a nabicie na kasie jest zarejestrowane i w tym przypadku to powinni ukarac ta kobietę za składanie fałszywych zeznań !!!!!
AmatoX / 81.15.210.* / 2007-09-20 23:04
Tez uwazam ze to smieszne - bo przeciez US moze sie przyczepic jesli bedzie zbyt wiele not odnosnie anulowania zakupu - ale brak sprzedazy to straty, a firmy wykazujace straty sa na celowniku US.... wiec to aburd aby scigac za paragon.
i8 / 80.53.119.* / 2007-10-02 04:02
Nie mają gdzie kasy szukać i liczą na to ,że w tym kraju Inteligencja już nie istnieje i debil na wszystko się zgodzi.
Wykorzystują brak czasu przedsiębiorców. Słyszałem o prowokacjach typu urzędnik przychodzi z gościem ,który nie wziął paragonu albo odłożył go na lade i wyszedł ze sklepu by po 2 minutach wrócić z legitymacją i wlepić mandat.
ee / 83.7.38.* / 2009-12-04 19:21
Dostałam mandat bo nie dałam paragonu do ręki . Bardzo często klienci zostawiają paragony na ladzie . I co za każdy mam dostać mandat ?
Waldemar39 / 83.2.24.* / 2010-05-19 10:42
niestety żyjemy w chorym kraju
polacco / 79.110.12.* / 2010-08-18 12:39
śmiejcie się, we włoszech doprowadzili do takiej psychozy, że każdy wychodząc ze sklepu trząs portkami żeby go policja skarbowa nie skontrolowała!!! otóż, we włoszech wpadli na lepszy i prostszy sposób aby wszystkie transakcje były nabijane na kase. Zamiast kontrolować sklepikarza, restauratora czy pani Zosi na targu wprowadzono bardzo rygorystyczne kontrole samych kupujących. wychodząc ze sklepu za bułeczkami i mlekiem podchodził do Ciebie pan i prosił o okazanie paragonu na zakupione owe bułeczki...niemasz mandat nikogo nieobchodziło czy za to zapłaciles a paragon został na kasie, a kary były surowe i bezdyskusyjne. doprowadziło to do tego za każdy sam sie upominał o paragon aby uniknąć kary. tak wiec urzad wmanipulowałnas pośrednio w kontrole sprzedających bo sami wiemy z doświdczenia że np. w pubie za piwko płacimy tyle samo z paragonem co bez a zarabia właściciel. z drugiej strony niejestem zwolennikiem seystemu i państwa policyjnego ale gdyby kazdy z nas płacił uczciwie podatki to moze standard zycia byłby lepszy jak na zachodzie, tylko tutaj pozostaje mentalnosc polaka które całe zycie bedzie kombinował jak tu oszukać, okraść i zachachmęcić...
opinion / 89.79.189.* / 2013-03-28 17:55
Zgadzam sie,ze niektorzy mali sklepikarze rowniez moga kombinowac...ale,na jaka oni kombinuja skale i jak rygoeystyczne sa kontrole,a na jaka skale robia przekrety ci,ktorzy wrecz te kontrole ustalaja.Co chwila sie slyszy o jakims "przewale" na grube miliony,czy miliardy i nawet sie zaden prokurator nie zajaka na jej temat.Niech zaczna te kontrole,tajniackie szpiegowanie od samych siebie najpierw.Tuzy od koryta
arnold / 85.237.181.* / 2011-12-26 17:51
nad morzem mialem trzy stragany za polorzenie na ladzie paragonu 2mandaty po 200 zaplacily sprzedawcy 3 mandaty zataily ja jako wlasciciel 1000 za brak nadzoru i dodatkowo 4000 grzywny trzy kary za tosamo za zatajone mandaty okazalo sie rze mi kradly aja dowiedzialem sie w skarbuwcerze bylo 5mandatuw czuje sie okradzionypodwujnie
sheims / 88.156.157.* / 2012-02-07 19:50
Chlopie Ty najpierw naucz sie ortografii bo jak jestes takim samym gamoniem jak w pisowni to byle szczur Cie bedzie okradal cymbale!!!
arnold / 85.237.181.* / 2011-12-26 17:51
nad morzem mialem trzy stragany za polorzenie na ladzie paragonu 2mandaty po 200 zaplacily sprzedawcy 3 mandaty zataily ja jako wlasciciel 1000 za brak nadzoru i dodatkowo 4000 grzywny trzy kary za tosamo za zatajone mandaty okazalo sie rze mi kradly aja dowiedzialem sie w skarbuwcerze bylo 5mandatuw czuje sie okradzionypodwujnie
skomentuj

Najnowsze wpisy