Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Założenie firmy/sklepu internetowego

Założenie firmy/sklepu internetowego

PiotrekWroclaw / 90.156.24.* / 2011-06-12 19:18
Witam,

od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł - założenie firmy lub sklepu internetowego. Jestem zielony w tym temacie, chociaż ostatnio zacząłem wiele czytać. Jednak czytanie to jedno, a doświadczenie to druga sprawa.
Czy jest ktoś (a nie wierzę, że nie) kto miał styczność z tego typu operacjami, tzn. zakładanie firmy - sprawy papierkowe w urzędzie, kupowanie domeny/hosta, dofinansowanie z UE, sklep internetowy i cała reszta pokrewnych rzeczy?

Najważniejsze co potrzebuję poza pieniędzmi - pomysł - mam. Kłopotem lub może zaletą tego biznesu jest fakt, że w Polsce praktycznie nie ma żadnego sklepu z owymi produktami. Chodzi tutaj o branżę sportową. Co się z tym wiąże? Sprowadzanie sprzętu zza granicy. Pojawiają się tu 2 możliwości: USA lub Niemcy/Czechy.
Pierwsza opcja jest nieco trudniejsza do realizacji i dłuższa, trzeba mieć na uwadze cło oraz masę innych rzeczy - jednak ceny są niższe.
Druga opcja, wydaje mi się najlepsza na sam początek ale jednak 'za granicą' to 'za granicą'. I tu znowu potrzebowałbym informacji, co potrzebuję, jak najszybciej i najtaniej sprowadzać (tak wiem - cła nie ma).

Ogólnie rzecz biorąc potrzebuję informacji, najlepiej od ludzi doświadczonych, dotyczących zakładania firmy/sklepu int., spraw urzędowych oraz transportu zza granicy.

Jeśli ktoś byłby w stanie w jakikolwiek sposób pomóc, byłbym naprawdę wdzięczny.

PS: przeczytałem na stronie money.pl kilka podobnych wątków i mogę dodać, że byłaby to moja pierwsza działalność gospodarcza, chciałbym ją prowadzić indywidualnie (samozatrudnienie).

Pozdrawiam,
Piotrek
sonwar / 2011-06-13 09:40 / Bywalec forum