Były konsultant
/ 83.27.199.* / 2013-06-04 16:47
Witam.
Zawierając umowę z firmą telekomunikacyjną przez telefon wg pierwszej umowy, regulaminu świadczenia usług przez Spółkę oraz Szczegółowych warunkach promocji ( z późniejszymi zmianami), kolejne zmiany mogą być zawarte na odległość po odpowiedniej identyfikacji np. imię i nazwisko, adres zamieszkania ( lub świadczenia usług) oraz data urodzenia. Do pierwszej połowy stycznia 2013 jedna z firm telekomunikacyjnych nie miała obowiązku wg przepisów zabezpieczać nagrań rozmowy ( umowy telefonicznej) przed jej utratą. Od drugiej połowy stycznia br. weszły w życie radykalne zmiany dot. zawierania umów na odległość. Generalnie zmieniło się to, że klient może zarządać udostępnienia nagrania ( musi jednak podać dzień i godzinę). Jednak nadal po zawarciu umowy taką drogą klient może zrezygnować z umowy w ciągu 10 dni od dnia jej zawarcia, z tym że musi być pisemne oraz trafić do siedziby najpóźniej do 10 dnia. Konsultant może również poinformować, że w przypadku, gdy usługa jest aktywowana przed okresem 10 dnia, od dnia zawarcia takiej umowy, to ta umowa jest aktualna. Należy jednak pamiętać ( o czym nie wszyscy konsultanci wiedzą), że wg prawa telekomunikacyjnego zaw. umowę na odległość, konsument ma prawo odstąpić na pisemny wniosek od takiej umowy w ciągu (do) 10 dni (kalendarzowych), nie zależnie od tego czy umowa weszła w życie. Jeżeli więc konsument spełni ten warunek, a mimo to firma telekomunikacyjna odmawia odstąpienia od umowy to można zwrócić się do UKE ( urząd komunikacji elektronicznej) z prośbą o pomoc. Należy jednak udowodnić, iż spełniliśmy warunki odstąpienia od umowy.