Forum Forum prawneCywilne

Zgłoszenie rękojmi

Zgłoszenie rękojmi

klientka91 / 213.216.91.* / 2017-07-17 11:39
Witam,
czy klient musi powołać się na rękojmie, żeby została ona rozpatrzona? Czy sprzedawca ma obowiązek za każdym razem przyjąć towar na rękojmie, bez wyraźniej informacji od klienta?
Wyświetlaj:
szklarek / 2017-07-17 11:49
Rozpatruje się reklamację. To klient decyduje, czy powołuje się na rękojmię sprzedawcy czy na gwarancję (sprzedawcy, importera,producenta) o ile taka w ogóle została wydana.

Uprawnienia z rękojmi są zasadniczo 4 :
wymiany towaru na nowy;
naprawy towaru;
obniżenia ceny;
odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Więc niekoniecznie musi to być 'przyjęcie' towaru.
klientka91 / 213.216.91.* / 2017-07-17 12:01
Dzisiaj dostałam informację, że klient nie musi się powoływać na rękojmię, żeby sprawa była w ten sposób rozpatrywana. Przeszukałam kodeks cywilny, ale potwierdzenia tego nie znalazłam.
szklarek / 2017-07-17 12:22
Przecież może mieć gwarancję producenta przewidującą 'atrakcyjniejsze' warunki niż rękojmia - np. działa ona jeszcze wtedy, gdy już minął okres rękojmi sprzedawcy. A sprzedawca w procesie realizacji gwarancji producenta zgodnie z jej postanowieniami nie uczestniczy....


Może też mieć (co egzotyczne, ale się zdarza) gwarancję sprzedającego też inaczej definiującą odpowiedzialność i uprawnienia.

Najnowsze wpisy