Po czterech latach od debiutu pierwszej generacji Audi A1, przyszedł czas na pierwszą kurację odmładzającą. I to od razu podwójną, ponieważ modyfikacje dotknęły zarówno wariant trzydrzwiowy, jak i pięciodrzwiowy A1 Sportback. Do tej pory niemieckiemu producentowi udało się sprzedać globalnie pół miliona egzemplarzy najmniejszego modelu ze swojej oferty. Najwięcej naturalnie na rodzimym rynku, gdzie Audi A1 zostało tam liderem małych aut w segmencie premium.

Modyfikacje w wyglądzie dotknęły przede wszystkim reflektory. Przednie są teraz węższe, bardziej agresywne. Tylnym z kolei dodano diody LED. Ponadto delikatnym korektom poddano grill, który jest teraz nieco szerszy oraz przedni i tylny dyfuzor. Sama karoseria A1 zyskała dodatkowe 2 cm, wydłużając się do 3,98 m.

Najwięcej zmian Audi wprowadziło na liście dodatków. Zwiększyła się paleta kolorów nadwozia (na życzenie łuk dachu w modelu A1 lub jego kopuła w modelu A1 Sportback, mogą być polakierowane na inny kontrastowy kolor). Można zamówić również naklejki na dach w wybranej barwie spoza oferty.

Jest też 8 nowych wzorów felg w rozmiarach od 15 do 18 cali (także dwukolorowe) i kilka pakietów stylizacyjnych, przygotowanych przez Audi. Wśród nich między innymi pakiet S-Line, Design Selection (specjalne kolory nadwozia) oraz Trim Line Design (przygotowane warianty wykończenia wnętrza).

Jedną z nowości jest także wersja Active Kit, gdzie Audi dokłada plastikowe osłony nadkoli i zderzaków, imitujące aluminium. W ten sposób A1 podkreśla jeszcze bardziej swój miejski charakter. A kto ma być głównym odbiorcą tego modelu? Jak zdradza Money.pl Leszek Kempiński z Audi, modele A1 i A1 Sportback mają walczyć o ludzi młodych, którzy szukają odpowiedniego pojazdu by podkreślić swój indywidualny styl.

- Klienci w Polsce wybierają w znakomitej większości wersję pięciodrzwiową. Są to zwykle mieszkańcy dużych miast, którzy cenią sobie kompaktowe wymiary samochodu, nowoczesną stylistykę oraz niewielkie spalanie - podkreśla Leszek Kempiński. Do tej pory w Polsce każdego roku ponad 200 klientów decydowało się na zakup najmniejszego modelu Audi. - Na uwagę zasługuj fakt, że czterech na pięciu klientów, to ci, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na markę z czterema pierścieniami - dodaje.

Do tej pory w Polsce każdego roku ponad 200 klientów decydowało się na zakup najmniejszego modelu Audi. Na uwagę zasługuj fakt, że czterech na pięciu klientów byli to klienci, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na markę z czterema pierścieniami.
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
malinovy
79.185.45.* 2014-12-14 11:50
Co, według Pana Redaktora, oznacza określenie "na trzy cylindry"? Czy to samo co "na krótki rękaw"? Bardzo proszę o używanie w publikacji dostępnej dla jeszcze edukujących się, zwrotów słownikowych, bez slangu i naleciałości regionalnych. Dodatkowo pisanie na temat motoryzacji powierzajmy fachowcom w temacie. Chociaż Pana Redaktora dyskwalifikują zarówno błędy językowe, jak i nieznajomość tematu... No i siema i pozdro...