Biedronka, Aldi, Lidl po remoncie? Nie daj się złapać na te sztuczki
Chcesz kupić mleko, masło i mąkę, a wychodzisz z koszykiem wypełnionym po brzegi nie do końca potrzebnymi rzeczami? Tak ma większość konsumentów, nawet tych najbardziej zdyscyplinowanych. Jednak wina nie do końca leży po stronie klienta. Sklepy umiejętnie stosują różnego rodzaju sztuczki i chwyty marketingowe, by podbić wyniki sprzedaży. Zobacz, jak się wyciąga pieniądze od konsumentów.
Przepraszamy - remont
Największe sieci dyskontów od kilku lat sukcesywnie modernizują swoje sklepy. W 2016 roku sieć Lidl przeprowadziła modernizację w 30 punktach w całej Polsce. Swoje placówki sukcesywnie remontują też Biedronka i Aldi.
Znikają niewykończone hale wypełnione surowymi regałami z towarem w kartonach i pudłach. Pojawiają się przeszklone regały, ciepłe światło, nowe oznakowania. Lidl, Biedronka i Aldi nie chcą już być kojarzone tylko z oszczędnością, teraz stawiają też na jakość i widać to w wystroju zmodernizowanych sklepów.
Przy okazji sieci wprowadzają do swoich placówek dobrze sprawdzone chwyty. Wystarczy zmienić układ działów, rozmieszczenie regałów, a klient wyjedzie z koszykiem bardziej wypchanym zakupami.
Jak to możliwe? Zobaczcie, jak w praktyce wyglądają najpopularniejsze chwyty marketingowe, a na następnych zakupach sprawdźcie, czy wasz dyskont też tak wygląda.