Drogi ekspresowe i autostrady, które niebawem połączą nas z innymi krajami
Premier Beata Szydło poinformowała w Łomży o skierowaniu do realizacji drogi ekspresowej S61, czyli części międzynarodowej trasy Via Baltica. To niejedyna duża inwestycja drogowa, która połączy w najbliższych latach Polskę z innymi krajami. Przedstawiamy strategiczne dla Polski i UE autostrady i drogi ekspresowe, które chce zbudować PiS i które już powstały.
- Międzynarodowa trasa Via Baltica ma istotny charakter tranzytowy i bardzo duże znaczenie dla systemu transportowego Polski i Europy. Dlatego polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu. Dziś kierujemy do realizacji ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna wraz z obwodnicą Łomży - powiedział na konferencji poświęconej budowie Via Baltica w Polsce minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Droga S61, która ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą w Ostrowi Mazowieckiej będzie odbijać na północ i prowadzić aż do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie łączyć się z litewską drogą A5 w stronę Kowna.
Jak zapowiedział rząd przetargi na budowę sześciu odcinków Via Baltica mają zostać ogłoszone pod koniec tego roku i na początku przyszłego.
To niejedyna droga, która będzie ułatwiać wyjazd poza granice Polski. Oto strategiczne dla Polski i UE autostrady i drogi ekspresowe, które zostaną oddane do realizacji.