Kilka miesięcy temu miałem okazję wyprawić się nad polskie morze Fordem Tourneo Grand Connect. To największy przedstawiciel w gamie fordowskich kombivanów, który dedykowany jest licznym rodzinom. Na drugim biegunie pod względem gabarytów znajduje się Ford Tourneo Courier.
Samochód rywalizuje w jednej lidze np. ze Skodą Roomster czy Citroenem Berlingo. Egzemplarz Couriera, jaki otrzymałem do testów, to bogata odmiana Titanium. Pod maską znalazł się silnik trzycylindrowy o pojemności 999 ccm. Czy taki napęd poradzi sobie ze sprawnym rozpędzaniem nie tak małego kombivana?

Zanim przejdę do zgłębienia odpowiedzi na powyższe pytanie, mała analiza tego, co wyróżnia samochody Forda na tle konkurencji. Wcześniej umykała mi ta kwestia, aż zdałem sobie sprawę, że producent z Kolonii oferuje aż sześć aut rodzinnych z przesuwanymi tylnymi drzwiami. Są to w kolejności od najmniejszego modelu: B-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Tourneo Courier oraz wielki, 9-osobowy Tourneo Custom.

Skąd to zamiłowanie Forda do przesuwanych drzwi? Przeczytasz na kolejnej stronie

TestySamochodowe.pl
Czytaj także
Polecane galerie
gniazdozapalniczki
89.64.35.* 2020-08-24 00:08
A cygaro z Dino czynnego w niedziele i spot lepszego trudno sobie wyobrazic
Glajt
89.74.126.* 2020-08-23 19:07

w kolejności od najmniejszego modelu: B-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Tourneo Courier

Courier jest raczej mniejszy niż Connect (4160 mm do min. 4308 mm)