Ford Tourneo Courier - nie tylko dla kuriera [TEST]
Egzemplarz testowy Couriera, to bogata odmiana Titanium. Pod maską znalazł się silnik trzycylindrowy o pojemności zaledwie 999 ccm. Czy taki napęd poradzi sobie ze sprawnym rozpędzaniem nie tak małego kombivana?
Kilka miesięcy temu miałem okazję wyprawić się nad polskie morze Fordem Tourneo Grand Connect. To największy przedstawiciel w gamie fordowskich kombivanów, który dedykowany jest licznym rodzinom. Na drugim biegunie pod względem gabarytów znajduje się Ford Tourneo Courier.
Samochód rywalizuje w jednej lidze np. ze Skodą Roomster czy Citroenem Berlingo. Egzemplarz Couriera, jaki otrzymałem do testów, to bogata odmiana Titanium. Pod maską znalazł się silnik trzycylindrowy o pojemności 999 ccm. Czy taki napęd poradzi sobie ze sprawnym rozpędzaniem nie tak małego kombivana?
Zanim przejdę do zgłębienia odpowiedzi na powyższe pytanie, mała analiza tego, co wyróżnia samochody Forda na tle konkurencji. Wcześniej umykała mi ta kwestia, aż zdałem sobie sprawę, że producent z Kolonii oferuje aż sześć aut rodzinnych z przesuwanymi tylnymi drzwiami. Są to w kolejności od najmniejszego modelu: B-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Tourneo Courier oraz wielki, 9-osobowy Tourneo Custom.
w kolejności od najmniejszego modelu: B-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Tourneo Courier
Courier jest raczej mniejszy niż Connect (4160 mm do min. 4308 mm)