Praktyczność

Konstruktorzy najwyraźniej wzięli sobie do serca opinie klientów. Żyjemy w świecie, gdzie w miejskiej rzeczywistości toczy się walka o każdy centymetr miejsca. Wystarczy spojrzeć jak zapchane są parkingi pod marketami, nie tylko w okresie przedświątecznym. Często wysiadanie z auta wymaga sporej sprawności i uwagi, by nie obić drzwiami karoserii auta stojącego obok. Rodzice pociech zasiadających w fotelikach na tylnej kanapie mają jeszcze jeden problem. Muszą przez wąsko odchylone drzwi wcisnąć minimum pół korpusu, by sięgnąć do pasów i uwolnić dziecko bądź wyjąć nosidełko. Niekiedy czynności te wymagają sprawności artysty szkolącego się w znanej szkole w Julinku. Sprawdzonym patentem w takich sytuacjach okazują się właśnie przesuwane drzwi (ich mistrzostwo ujawnia się w szczególności w przypadku B-Maxa, gdzie dodatkowo zrezygnowano ze słupka środkowego, przez co dostęp to tylnej części wnętrza auta jest idealny).

Courier sprawia wrażenie sporego auta, więc niektórych zadziwi zapewne informacja, że jest mocno spokrewniony z Fiestą. Ten sam rozstaw osi (2489 mm) oraz dłuższe (o 18,8 cm) i szersze (o 2,8cm) nadwozie pozwoliły na stworzenie całkiem przestronnego samochodu. O tym jednak za chwilę...

Uroda

Pojazdów o charakterze użytkowo-familijnym nie jest zazwyczaj ich atutem i znajduje się na drugim planie. Co mogą wykreować styliści na takiej przestrzeni, skoro wymusza się na nich optymalne wykorzystanie każdego milimetra? Okazuje się, że w przypadku kuriera nie jest wcale źle. Owszem, bryła auta to raczej pudełko z przetłoczeniami tu i ówdzie, ale całościowo wygląda ono całkiem zgrabnie. Na doznania estetyczne spory wpływ ma kolor lakieru. Mam wrażenie, że odważne czy charakterystyczne barwy dodają autu uroku. Byle tylko nie biały i srebrny, bo wówczas wezmą nas za kuriera właśnie.

Nie będę komentować każdej krzywizny nadwozia, ale nie sposób nie wspomnieć o przedniej części pojazdu, która nawiązuje do najnowszych trendów z Focusa czy Mondeo. Skojarzenia z Aston Martinem jak najbardziej właściwe.

Dalej dowiesz się jak Ford Tourneo Connect spisuje się na drodze

TestySamochodowe.pl
Czytaj także
Polecane galerie
gniazdozapalniczki
89.64.35.* 2020-08-24 00:08
A cygaro z Dino czynnego w niedziele i spot lepszego trudno sobie wyobrazic
Glajt
89.74.126.* 2020-08-23 19:07

w kolejności od najmniejszego modelu: B-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Tourneo Courier

Courier jest raczej mniejszy niż Connect (4160 mm do min. 4308 mm)