Grycan kontra Lidl

Na wniosek firmy Grycan Lody od Pokoleń komornik zajął w środę 46 tysięcy opakowań lodów Ballino, marki własnej Lidla. Producent zarzuca sieci m.in. nieuczciwą konkurencję poprzez kopiowanie opakowania charakterystycznego właśnie dla lodów Grycan.

Zdaniem producenta, forma opakowania i szata graficzna są bardzo podobne do półlitrowych opakowań lodów marki Grycan. Firma jest w trakcie przygotowywania pozwu. Jednak liczy na to, że sprawę uda się załatwić na drodze porozumienia stron. Warunek - wycofanie wszystkich spornych lodów ze sprzedaży.

Innego zdania jest Lidl. "Marka Ballino od lat jest znana naszym klientom i klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl" - czytamy w przesłanym WP money oświadczeniu.

Smaku całej sprawie dodaje fakt, że od zeszłego roku sieć Lidl sprzedawała niewielkie ilości produktów Grycana i współpraca obu firm układała się poprawnie. Teraz przestała.

To nie pierwszy przypadek, gdy sieć Lidl spotyka się z zarzutami nadmiernej inspiracji znaną marką.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie