Grycan z Lidlem, Wedel z Biedronką, rzemieślnicze browary z Żabką. Wielkie wojny handlowe
Grycan Lody od Pokoleń wytoczył ciężkie działa przeciwko Lidlowi. Zarzuca sieci handlowej rozwój na plecach jego marki i kopiowanie opakowań swoich lodów. Takich sporów w branży spożywczej było już wiele. Nic dziwnego, we współczesnym świecie marka bywa najcenniejszym aktywem firmy, a w grę wchodzą miliony złotych. Oto najgłośniejsze wojny handlowe ostatnich lat.
Grycan kontra Lidl
Na wniosek firmy Grycan Lody od Pokoleń komornik zajął w środę 46 tysięcy opakowań lodów Ballino, marki własnej Lidla. Producent zarzuca sieci m.in. nieuczciwą konkurencję poprzez kopiowanie opakowania charakterystycznego właśnie dla lodów Grycan.
Zdaniem producenta, forma opakowania i szata graficzna są bardzo podobne do półlitrowych opakowań lodów marki Grycan. Firma jest w trakcie przygotowywania pozwu. Jednak liczy na to, że sprawę uda się załatwić na drodze porozumienia stron. Warunek - wycofanie wszystkich spornych lodów ze sprzedaży.
Innego zdania jest Lidl. "Marka Ballino od lat jest znana naszym klientom i klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl" - czytamy w przesłanym WP money oświadczeniu.
Smaku całej sprawie dodaje fakt, że od zeszłego roku sieć Lidl sprzedawała niewielkie ilości produktów Grycana i współpraca obu firm układała się poprawnie. Teraz przestała.
To nie pierwszy przypadek, gdy sieć Lidl spotyka się z zarzutami nadmiernej inspiracji znaną marką.