Yoko Ono kontra John Lemon w sporze o nazwę

Dwa lata temu w Polsce rozegrała się batalia o znak towarowy popularnego napoju John Lemon. Polska firma z Katowic musiała ustąpić wdowie po słynnym muzyku - Johnie Lennonie -  i zrezygnować z pierwszego członu nazwy.

Zdaniem prawników Yoko Ono, nazwa używana przez polską firmę narusza zarówno dobra osobiste zmarłego artysty, jak i znak towarowy "John Lennon", który już dawno został zastrzeżony w USA.

Nie pomogło nawet to, że Robertowi Orszulakowi i Danielowi Hozumbkowi, właścicielom marki z Katowic, udało się zastrzec swoją nazwę w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Zrobili to w 2014 roku, czyli dwa lata wcześniej niż Yoko Ono rozpoczęła procedurę zastrzegania znaku towarowego "John Lennon" w Europie.

Ostatecznie Polacy zdecydowali się pójść na ugodę z Yoko Ono i nazwa John Lemon zniknęła z napojów katowickiej firmy, które zyskały nową markę On Lemon.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie