Rynek aut klasy hot-hatch to jednak nie tylko Ford Focus RS. Sprawdzamy z jakimi kluczowymi rywalami, nowy model marki spod znaku błękitnego owalu będzie musiał zmierzyć się w przyszłości.

Według najświeższych doniesień, trzecia generacja Focusa RS będzie napędzana ponownie tylko i wyłącznie na przednią oś. Co prawda inżynierowie Forda eksperymentowali również z opcją 4x4, jednak ostatecznie doszli do wniosku, że samochód będzie odpychał się w ten sam sposób jak poprzednie ewolucje. Odpowiedni zapas mocy ma zapewnić mu turbodoładowany, czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2.3 l. serii EcoBoost. Taki sam agregat napędzać będzie również nowego Mustanga. Jednostka generuje 330 KM mocy, a za właściwe przekazanie mocy na przednie koła, odpowiedzialny będzie sprawdzony system RevoKnuckle. W skrócie jest to mechanizm działający w oparciu o dyferencjał o ograniczonym poślizgu i układ przedniego zawieszenia, który zapobiega buksowaniu kół zarówno podczas ostrego przyspieszania i dynamicznej jazdy w zakrętach. Układ napędowy uzupełni sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów.

Focus RS otrzyma także zmodyfikowane zawieszenie. W porównaniu do modelu Focus ST, na którym bazuje, wersja RS będzie osadzona jeszcze niżej, a amortyzatory i sprężyny zostaną utwardzone, tak by auto zapewniało użytkownikom jak najwięcej sportowych doznań. Samochód otrzyma także podwójny wydech, rozbudowany układ chłodzenia jednostki i 19-calowe koła. W porównaniu do delikatnie usportowionej wersji ST, model RS będzie posiadał większy i wydajniejszy układ hamulcowy. Nie zabraknie także sportowego pakietu aerodynamicznego, który jeszcze bardziej ma podkreślić sportowe walory samochodu i atletyczną sylwetkę auta. Nowa generacja Focusa RS, będzie lżejsza od poprzednika. Dzięki temu model Forda ma być jeszcze bardziej precyzyjny i przewidywalny w prowadzeniu. Wszystkimi przeróbkami zajmie się oddział Ford Performance, bazujący w Charlotte, w stanie Karolina Północna.

Niestety producent nie przedstawił jeszcze żadnych oficjalnych zdjęć nowego RS-a. Poza tym na nowe dziecko Forda przyjdzie jeszcze trochę poczekać. Producent nie przewiduje szybszej daty premiery rynkowej, niż druga połowa 2015 roku. Najprawdopodobniej po raz pierwszy Focus RS pokaże się szerokiej publiczności już podczas styczniowych targów w Detroit. Według zapowiedzi koncernu nowy Focus RS ma być produktem globalnym i ma trafić na rynki do tej pory mu obce. Jest to możliwe ze względu na fakt, że wersja RS może być budowana na tej samej linii produkcyjnej co standardowa odmiana, a silnik współdzielony jest ze wspomnianym Mustangiem. Według wstępnych informacji cena za nowego Focusa RS oscylować będzie na podobnym poziomie jak dotychczas, czyli 40000 Euro.

Na kolejnych stronach przeczytasz o najgroźniejszych rywalach Forda Focusa RS w klasie hot-hatch

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
t-g
195.20.110.* 2014-12-16 10:02
Redaktorki - poprawcie to!!!