Wartość marki:
14,73 mld USD

Nowego przeciwnika na piwnym rynku dostrzega największa i najcenniejsza marka piwa - Budweiser. Należy do koncernu AB InBev. Amerykańska legenda w swojej reklamie przygotowanej na turniej Super Bowl "Now Backing Down" została przedstawiona jako potężna przeciwwaga dla tzw. piw kraftowych, czyli rzemieślniczych. Jak widać, nawet taki gigant czuje oddech konkurencji ze strony małych browarów.

Wartość tej marki wynosi prawie 15 mld dolarów i wzrosła o 7 proc. w stosunku do 2015 r.

Produkowany od 1876 r. Budweiser jest jedną z najpopularniejszych marek piwa w Stanach Zjednoczonych. Obecny jest także na wielu europejskich rynkach, gdzie trwa spór o nazwę z czeskim piwem Budweiser Budvar. Dlatego też w Europie piwo sprzedawane jest najczęściej pod marką Bud.

Czytaj także
Polecane galerie