Polskie firmy z reguły chętnie chwalą się podbojem zagranicznych rynków. Zaskakującą skromnością wykazuje się jednak znany z produkcji piwa Łomża browar Van Pur Group, który milczy na temat swojej ekspansji w Wietnamie. Na szczęście jest internet...

Karierę w sieci zaczął właśnie robić film reklamowy piwa Van Pur, który powstał na potrzeby jednego z francuskojęzycznych rynków afrykańskich. Spot firmuje wietnamska firma MTV Group (sic!), która okazuje się być partnerem biznesowym Van Pur Group w Wietnamie.

Na stronie MTV Group w dziale "wiadomości" znajduje się relacja z wizyty przedstawicieli Van Pur Group w Wietnamie i (udanych, rzecz jasna) negocjacji z szefostwem MTV Group w lipcu 2013 roku. Polską delegację tworzył Grzegorz Mariusz Jankowski, wiceprezes i dyrektor finansowy grupy Van Pur oraz Ewa Kubiak, którą przedstawiono jako dyrektor działu eksportu firmy.

Zapis filmowy wizyty liczy przeszło 20 minut:

Ponieważ na stronie Van Pur Group, która mieni się największym niezależnym producentem piwa w Polsce, nie ma najmniejszej wzmianki na temat jej zaangażowania w Wietnamie, postanowiliśmy skontaktować się z działem marketingu firmy. Niestety obecni w firmie pracownicy nie byli zorientowani w temacie i poprosili o telefon w piątek.

Jak można zauważyć na facebookowym profilu Van Pur Beer Vietnam, polski browar sprzedaje w tym kraju piwo pod kilkoma markami; oprócz najbardziej promowanej Van Pur obecne w Wietnamie są też takie piwa jak Karpackie, Śląskie, Barley i CorteS. Ciekawostką są puszki i butelki, które są opatrzone wyłącznie polskimi napisami. 

Niestety na razie nie znamy skali sprzedaży piwa Van Pur Group na rynku wietnamskim, ale sądząc po rozmachu akcji marketingowych MTV Group można założyć, że obecność polskiego browaru w tym kraju ma wymiar więcej niż symboliczny. Jak tylko uda nam się uzyskać informacje na ten temat od samej firmy, opublikujemy je.

Czytaj także
Polecane galerie