Coca-Cola w połowie lat 80. ubiegłego wieku zaliczyła wpadkę, uznawaną  obecnie za jedną największych porażek wizerunkowych we współczesnym marketingu.

Koncern, nieco zaniepokojony wynikami sprzedaży, postanowił wprowadzić na rynek nowy smak. Do operacji "Kansas" (bo takim kryptonimem ją oznaczono), przygotowano się starannie: testy trwały ponad dwa lata, przeprowadzono ich ok. 200 tys.

Z badań wynikało jednoznacznie: konsumenci chcą nowej coli. I koncern poszedł na całość, wydając miliony dolarów na promocję nowej marki. Minęły zaledwie trzy miesiące, a Coca-Cola już wiedziała, że popełniła błąd. Nie doceniła bowiem przywiązania do marki i klasycznego smaku.

Po wprowadzeniu na rynek New Coke, nikt nie chciał jej pić, a oburzeni konsumenci ostatecznie zmusili koncern do powrotu do dawnego składu i wizerunku Coca-Coli.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie