Polak musi pracować ponad dwa razy dłużej na nowy samochód niż Niemiec

Najnowsze zestawienie, ilustrujące różnice - w tym przypadku w sile nabywczej - pomiędzy Polakami i Niemcami, powstało na podstawie raportu EFL na temat liczby rejestracji używanych i nowych samochodów.

Okazało się, że Polacy w tym roku zarejestrowali prawie 865 tys. używanych samochodów osobowych, podczas gdy nowych niemal o połowę mniej - ponad 486 tys. Co więcej, 54 proc. sprowadzonych aut ma ponad 10 lat.

Na Volkswagena Golfa z salonu statystyczny Polak musi pracować aż 19 miesięcy, podczas gdy Niemiec tylko 8. Eksperci EFL wskazują jednoznacznie, że to upodobanie do samochodów z drugiej ręki bierze się przede wszystkim z niskich płac.

Oczywiście tego typu porównania obarczone są dużym ryzykiem błędu, pokazują jedynie pewien ograniczony wycinek rzeczywistości, jednak przy okazji najnowszych danych pokusiliśmy się o podsumowanie tego, jak na tle Niemców wypada przeciętny Polak.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie