Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Polski Netflix korzysta na epidemii. Ponad 300 tys. osób płaci za CDA Premium

3
Podziel się:

Zamknięcie kin sprawiło, że oglądanie filmów przeniosło się na platformy VOD. Korzysta na tym m.in. polski serwis CDA, którego liczba płatnych subskrybentów wzrosła w rok o prawie połowę.

CDA zyskuje na popularności.
CDA zyskuje na popularności. (pixabay.com)

"Liczba aktywnych subskrybentów CDA Premium w bieżącym miesiącu przekroczyła 300 tys. Stanowi to wzrost o około 45,8 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie spółki. To rekord.

Jej przedstawiciele przyznają, że obserwują w ostatnim czasie wzmożone zainteresowanie usługami CDA Premium.

"Trendy wzrostowe obserwowane od początku uruchomienia przez spółkę usługi VOD zostały wzmocnione przez restrykcje narzucone przez rząd w związku ze stanem epidemiologicznym, które sprzyjają pozostawaniu w domu i częstszą niż zwykle konsumpcją treści wideo na żądanie" - czytamy.

Zobacz także: UOKiK chce regulowania cen. Nie tylko maseczki

Płatna usługa CDA Premium, która oferuje dostęp do katalogu licencjonowanych filmów, wystartowała w styczniu 2016 roku. Od tego momentu jej popularność cały czas rosła: współpracę z CDA rozpoczynali kolejni dystrybutorzy, powiększał się katalog dostępnych filmów, przybywało osób korzystających z usługi.

- Na tak duży wzrost liczby osób płacących za CDA Premium z całą pewnością wpływ miała epidemia i związana z nią kwarantanna. Jednak rosnącej popularności naszej usługi nie można tłumaczyć tylko lockdownem, bo praktycznie każdy kolejny wynik kwartalny jaki raportuje spółka jest lepszy od poprzedniego - komentuje Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy.

- Zarówno w zakresie wyników finansowych, liczby dostępnych filmów, pobranych aplikacji na urządzenia mobilne i telewizory, jak i końcowej liczby osób płacących abonament. Ostatnie tygodnie tylko te tendencje wzmocniły - podkreśla.

Notowana na NewConnect Spółka CDA zanotowała w pierwszym kwartale tego roku rekordowe wyniki: ponad 13 mln zł przychodów i 3,7 mln zł zysku netto. W porównaniu rok do roku, przychody zwiększyły się o 50 proc., a 93 proc. z nich pochodzi ze sprzedaży subskrypcji usługi premium.

Rośnie liczba widzów, wyniki finansowe i notowania akcji. Szczególnie mocny ruch na giełdzie New Connect było widać w marcu, gdy ogłoszono m.in. zamknięcie kin.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Mark
4 lata temu
Placilem. Nic tam nie ma. Samo dziadostwo.
Hałderju
4 lata temu
Spoko, sam się ostatnio zarejestrowałem, 14 dni gratis, a później zrezygnować graniczy z cudem, tak pokręconego formularza rezygnacji nigdy nie widziałem
medion
4 lata temu
Dobrze, że polskie.