Pozbud zamierza pozyskać z publicznej emisji akcji do 21,5 mln zł netto. Pieniądze te przeznaczy na rozwój zdolności produkcyjnych, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań organizacyjno-informatycznych, oraz rozwój dystrybucji, promocji i reklamy.
W prospekcie podano, że zwiększenie możliwości produkcyjnych może pochłonąć 18 mln zł. W ramach tego zadania spółka wyda pieniądze na modernizację hal produkcyjnych, budowę biurowca, oraz kupi nowe maszyny produkcyjne.
Według prospektu nowoczesne rozwiązania organizacyjno-informatyczne mają pochłonąć 700 tys. zł, a rozwój dystrybucji, promocja i reklama około 2,8 mln zł.
Spółka zamierza sprzedać 7 mln akcji serii D, z czego dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczy 5 mln, a 2 mln będą mogli kupić inwestorzy indywidualni.
Obecnie kapitał zakładowy spółki dzieli się na 12,8 mln akcji o wartości nominalnej 1 zł każda i dające w sumie 16,7 mln głosów, gdyż 3,9 mln akcji serii A jest uprzywilejowanych co do głosu - na jeden papier przypadają dwa głosy.
Spółka zajmuje się między innymi produkcją okien drewnianych, drewniano-aluminiowych i z PCV, produkcją drzwi zewnętrznych i wewnętrznych oraz bram garażowych.
Spółka podała, że w tym roku zanotuje 41,7 mln zł przychodów i 3,5 mln zł zysku netto. W następnym roku będzie to odpowiednio: 61 mln zł i 5,8 mln zł.
W ubiegłym roku spółka miała 26,4 mln zł przychodów i 2,6 mln zł zysku netto.