Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Suntech planuje ekspansję międzynarodową

0
Podziel się:

Suntech, producent oprogramowania dla operatorów telekomunikacyjnych, planuje w drugim kwartale tego roku emisję akcji i wejście na rynek NewConnect. Wartość emisji akcji wyniesie 3 mln zł.

Suntech planuje ekspansję międzynarodową

Suntech, producent oprogramowania dla operatorów telekomunikacyjnych, planuje w drugim kwartale tego roku emisję akcji i wejście na rynek NewConnect. *Wartość emisji akcji wyniesie 3 mln zł.*

Firma specjalizuje się w tworzeniu systemów informatycznych dedykowanych dla firm z sektora telekomunikacyjnego. Prywatna oferta akcji jest przygotowywana i będzie prowadzona przez Autoryzowanego Doradcę - Capital One Advisers.

- _ W maju planowane jest przeprowadzenie oferty prywatnej akcji skierowanej do wybranej grupy inwestorów (private placement). Suntech powinien zadebiutować na NewConnect do końca czerwca bieżącego roku _ - mówi Marcin Duszyński, prezes CapitalOne Advisers.

Celem emisji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój firmy, głównie wejście spółki na rynki zagraniczne. Suntech planuje utworzenie działu sprzedaży eksportowej i przedstawicielstw firmy poza granicami Polski. Dodatkowo strategia rozwoju zakłada dalszy rozwój oferty produktowej i umocnienie spółki na rynku krajowym (rozwój sprzedaży własnych systemów oraz produktów zagranicznych partnerów).

Realizacja ustalonej strategii na lata 2008-2011 ma być pierwszym krokiem w kierunku uczynienia Suntech środkowo-europejskim liderem w produkcji systemów informatycznych dla operatorów telekomunikacyjnych oraz telewizji kablowych oferujących usługi triple/quad play.

Klientami firmy są operatorzy GSM, dostawcy usług triple play (Internet, telefon, telewizja) oraz operatorzy wirtualnych sieci komórkowych (MVNO). Firma ma silnie ugruntowaną pozycję na polskim rynku - aż 9 spośród 18 kluczowych operatorów telekomunikacyjnych i sieci kablowych korzysta z systemów Suntech.

W 2007 roku przychody Suntech osiągnęły poziom 8,4 mln zł i wzrosły w stosunku do 2006 roku o 49,5 proc. Zysk netto w 2007 roku wyniósł 1,2 mln zł, a w 2006 0,12 mln zł. Sprzedaż produktów dla rynku telekomunikacyjnego stanowiła w roku 2007 ponad 81 proc. wszystkich przychodów spółki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)