Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
bomi
20.07.2007 11:50

Zapisy na akcje Bomi 26-30 lipca

Wartość oferty Bomi to maksymalnie 100 mln zł, przy czym wpływy z emisji nowych akcji wyniosą do 43,7 mln zł - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/ Andrzej Grygiel)

Zapisy na akcje Bomi, właściciela sieci sklepów delikatesowych, potrwają od 26 do 30 lipca. Wartość oferty to maksymalnie 100 mln zł, przy czym wpływy z emisji nowych akcji wyniosą do 43,7 mln zł - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

Spółka zaoferuje 2 mln akcji nowej emisji serii J w ramach puli podstawowej i 2,3 mln akcji sprzedawanych w ramach puli dodatkowej. Przedział cenowy, w którym będą przyjmowane deklaracje nabycia w book-buildingu wynosi od 18-23 zł za akcję.

"Przy założeniu, że zostaną objęte wszystkie akcje serii J oraz cena emisyjna zostanie ustalona na poziomie ceny maksymalnej równej 23 zł, oczekiwane wpływy pieniężne netto emitenta wyniosą 43,7 mln zł" - napisano w komunikacie.

Natomiast przy założeniu, że zostaną objęte wszystkie akcje serii J, cena emisyjna zostanie ustalona na poziomie ceny maksymalnej oraz, że zostaną sprzedane wszystkie akcje przeznaczone do sprzedaży przez obecnych akcjonariuszy - wartość oferty wyniesie 100,03 mln zł.
_ "Gdy cena akcji oferowanych zostanie ustalona poniżej 20 zł akcje przedstawione w puli dodatkowej nie będą przedmiotem publicznej subskrypcji" - napisano w prospekcie. _
Prospekt przewiduje, że w puli podstawowej 1,5 mln akcji serii J zostanie zaoferowane w transzy inwestorów instytucjonalnych, a 500 tys. akcji w transzy inwestorów indywidualnych.

W ramach puli dodatkowej w transzy inwestorów instytucjonalnych spółka zamierza zaoferować 1.727.622 akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy. W tej puli, w transzy inwestorów indywidualnych zaoferowanych zostanie 575.874 akcje.

Harmonogram oferty zakłada, że od 23 lipca do 25 lipca do godz. 14.00 inwestorzy będą mogli składać deklaracje nabycia akcji. Otwarcie publicznej subskrypcji nastąpi 26 lipca. Zapisy na akcje będą trwały od 26 do 30 lipca, a zamknięcie publicznej subskrypcji nastąpi 30 lipca.

_ Rozpoczęcie i zakończenie zapisów w obu transzach nastąpi w tych samych terminach. _ Spółka zamierza przeznaczyć środki z emisji na zwiększenie liczby sklepów. Bomi planuje w latach 2007-2009 otworzyć 30 nowych delikatesów, w tym w 2007 roku chce otworzyć 10 nowych sklepów. Na ten cel spółka zamierza wydać około 31,7 mln zł. Bomi zakłada, że placówki będą lokalizowane w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców, przede wszystkim w nowo otwieranych centrach handlowych, poprzez wynajem lokali.

"W niektórych przypadkach rozważana będzie możliwość wybudowania własnych obiektów oraz przejęcia już działających sklepów" - napisano w prospekcie.

Kolejnym celem emisji jest poprawa wizerunku marki Bomi Delikatesy. Spółka zamierza w II połowie 2007 roku przeprowadzić kampanię reklamowo-marketingową, mającą na celu zwiększenie rozpoznawalności marki Bomi. Prospekt zakłada, że na ten cel zostanie przeznaczona kwota 3 mln zł.

Za środki z emisji Bomi planuje przeprowadzić też modernizację istniejących placówek - chce ujednolicić wewnętrzny wystrój wszystkich sklepów wchodzących w skład sieci Bomi. Ze środków pochodzących z emisji na ten cel zostanie przeznaczona kwota 4 mln zł.

_ Ostatnim celem emisji jest nabycie i wdrożenie systemu informatycznego, na co spółka planuje wydać z emisji 5 mln zł. _Strategia Bomi zakłada akwizycje, które związane będą przede wszystkim z zakupem już funkcjonujących sklepów w dobrych lokalizacjach oraz przejęciami innych sieci.

"Działalność spółki skupia się obecnie tylko na rynku krajowym. Jednak zarząd PPH Bomi wyraża zainteresowanie rynkiem niemieckim, gdzie brakuje sklepów delikatesowych o szerokim asortymencie artykułów spożywczych. Rozszerzenie działalności na tym rynku byłoby szczególnie korzystne w miastach o dużym skupisku ludności pochodzenia polskiego (np. Berlin, Hamburg)" - napisano w prospekcie.

_ Bomi interesuje się także rynkami: ukraińskim, rumuńskim oraz bułgarskim. _ Przychody Bomi SA wyniosły w 2006 roku 378,8 mln zł, zysk operacyjny 12,7 mln zł, a zysk netto niemal 10 mln zł.

Spółka prognozuje, że w 2007 roku osiągnie przychody na poziomie 520 mln zł, 22,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 18,2 mln zł zysku netto. Polityka dywidendowa formy zakłada, że z zysków za lata 2006-2008 zarząd Bomi nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy.

Oferującym akcje Bomi jest Dom Maklerski IDM. Obecnie głównymi udziałowcami Bomi są osoby fizyczne związane ze spółką. Członkowie rady nadzorczej i zarządu posiadają łącznie ponad 40 proc. akcji Bomi.

Sieć delikatesów Bomi to obecnie 21 sklepów zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych oraz nowych osiedlach mieszkaniowych. Sklepy sieci Bomi mają powierzchnię od 1.000 do 3.500 metrów kwadratowych. Najwięksi konkurenci Bomi to sieci Piotr i Paweł oraz giełdowa Alma Market.

Tagi: bomi, alm, giełda, wiadomości, gospodarka, ipo, giełda na żywo
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz