Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

BML Zmiana przyjętej przez Emitenta wieloletniej strategii Spółki

Zarząd "BIOMED-LUBLIN” Wytwórnia Surowic i Szczepionek S.A. (dalej: "Spółka") niniejszym informuje, o podjęciu przez Zarząd Spółki i zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą Spółki uchwały w sprawie optymalizacji wieloletniego planu rozwoju i funkcjonowania Spółki zawartego w dokumencie pt. "Strategia rozwoju Spółki na lata 2018-2022” ("Strategia”) opublikowanym w raporcie bieżącym nr 13/2018 z dnia 24.04.2018r.
Przyznanie przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w ramach Programu Operacyjny dotacji w kwocie 15 mln zł na projekt pt. "Utworzenie Centrum Badawczo-Rozwojowego innowacyjnych i wysoko wyspecjalizowanych produktów leczniczych” (RB 34/2018) umożliwia Spółce zmianę przedstawionej Strategii, w ten sposób, że: - w perspektywie najbliższych 5 lat Spółka nie będzie realizować inwestycji polegającej na budowie nowego zakładu produkcyjnego, zaś planowana inwestycja Utworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego będzie realizowana w nieruchomościach będących własnością Spółki, - zamiast planowanych nakładów inwestycyjnych na poziomie 150 mln zł, uruchomienie Centrum Badawczo-Rozwojowego będzie wymagać nakładów na poziomie 25 mln zł. - inwestycja zostanie zakończona w roku 2020, a nowe produkty wprowadzone do sprzedaży w roku 2021, a nie odpowiednio w roku 2022 i 2023, jak poprzednio zakładano. Utworzenie Centrum Badawczo-Rozwojowego i wprowadzenie do sprzedaży ulepszonych leków stosowanych w zapobieganiu gruźlicy oraz w terapii choroby nowotworowej i zakończenie w 3Q 2018 inwestycji na Wydziale Distreptazy pozwolą na istotny wzrost przychodów ze sprzedaży trzech produktów o najwyższej marży, zdefiniowanych jako strategiczne. Zdolności produkcyjne wynosić będą: • Onko BCG: do 72.000 opakowań/rok (wzrost z 12 000 w pierwszym półroczu 2018), • szczepionka BCG: do 240.000 opakowań/rok (wzrost z 50 000 w pierwszym półroczu 2018), • Distreptaza do 1.600.000 opakowań/rok (już od 4Q 2018, wzrost z 600 000 w pierwszym półroczu 2018). Spółka ocenia, że uruchomienie Centrum Badawczo-Rozwojowego docelowo zwiększy EBITDA Spółki o ok. 13 mln zł rocznie. Aby realizować zwiększoną sprzedaż już od roku 2021, Spółka prowadzi rozmowy z wybranymi podmiotami, które mają być dystrybutorami produktów Spółki na wybranych, największych rynkach EU, na rynkach Azji południowo-wschodniej i Bliskiego Wschodu. Realizacja projektu CBR pozwoli Spółce na szybsze i zdecydowanie tańsze osiągnięcie celów strategicznych, niż poprzez budowę nowego zakładu produkcyjnego, która była pierwotnie zaplanowana. Spółka, wraz z doradcami finansowymi, prowadzi analizę najlepszych opcji sfinansowania wkładu własnego w kwocie 10 mln zł. Niezależnie od projektu CBR spółka finalizuje zadanie inwestycyjne modernizacji wydziału BCG, dzięki czemu EBIDTA już od 2019 roku wzrośnie o dodatkowe 6 mln zł. Pozostałe elementy Strategii pozostają bez zmian i są przez Spółkę realizowane na bieżąco.

Inne komunikaty