Notowania

PHARMENA: strona spółki
13.06.2019, 10:26

PHR Wprowadzenie do sprzedaży w Polsce dwóch kolejnych suplementów diety z linii MENAVITIN

Zarząd PHARMENA S.A. (Emitent) w nawiązaniu: do raportu bieżącego nr 23/2018 pt. "Strategia wprowadzenia do sprzedaży suplementów diety 1-MNA w Polsce i Europie" opublikowanego w dniu 26 września 2018 r. w systemie ESPI oraz do raportu bieżącego nr 17/2019 pt. " Wprowadzenie do sprzedaży w Polsce kolejnych suplementów diety z linii MENAVITIN" opublikowanego w dniu 24 maja 2019 r. w systemie ESPI, informuje, iż Emitent rozpoczął wprowadzanie do sprzedaży w Polsce kolejnych suplementów diety z linii MENAVITIN: MENAVITIN MEMORY oraz MENAVITIN DIABETIX opartych o innowacyjny, chroniony prawem patentowym składnik żywności 1-MNA.
Wymienione powyżej suplementy to kolejne z suplementów diety w ramach marki parasolowej MENAVITIN. MENAVITIN MEMORY polecany jest osobom dorosłym, chcącym wesprzeć pamięć i koncentrację. MENAVITIN DIABETIX polecany jest osobom dorosłym, chcącym wesprzeć prawidłowy metabolizm węglowodanów. Dystrybucja wskazanych powyżej suplementów diety odbywać się będzie w kanale aptecznym za pośrednictwem hurtowni farmaceutycznych, sieci aptek, aptek internetowych oraz są one także dostępne w sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego www.menavitin.pl (który należy do Emitenta). Emitent jest pierwszą polską spółką, która przeprowadziła proces rejestracji innowacyjnej cząsteczki jako nowej żywności na terenie całej Unii Europejskiej. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje budowę w Polsce silnej marki o nazwie MENAVITIN dla suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Zakłada się zbudowanie marki MENAVITIN jako marki parasolowej i wprowadzanie produktów combo tj. połączenia cząsteczki 1-MNA z wiodącą molekułą na rynku w danym wskazaniu. Do końca 2019 roku planuje się rozwój portfela produktów poprzez wprowadzenie do sprzedaży ośmiu innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r. do 3,67 mld PLN (z 2,89 mld PLN w 2017 r.). Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów MENAVITIN w 2017 roku wynosiła ok. 490 mln PLN. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje w najbliższych miesiącach wprowadzenie suplementu MENAVITIN MEMORY oraz MENAVITIN DIABETIX pod własną marką MENAVITIN lub w ramach współpracy tzw. white label (sprzedaż suplementów pod marką partnera handlowego) do sprzedaży na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Sprzedaż na tych rynkach będzie się odbywać za pośrednictwem spółki zależnej Menavitin GmbH, zarejestrowanej w lipcu 2018 r. w Niemczech. W latach 2019-2021 planuje się uruchomienie przynajmniej trzech kolejnych spółek zależnych odpowiedzialnych za sprzedaż w danym kraju lub części Europy (Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania, Irlandia) ze względu na specyfikę poszczególnych rynków zbytu (różne preferencje konsumentów). Informację podano ze względu na fakt, iż rozpoczęcie sprzedaży w Polsce suplementów diety MENAVITIN MEMORY oraz MENAVITIN DIABETIX jest jednym z elementów realizacji strategii wprowadzenia do sprzedaży w Polsce, jak i na rynkach krajów Unii Europejskiej suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA, co może mieć istotny wpływ na przychody Grupy Kapitałowej Emitenta w ciągu kilku najbliższych lat.

Inne komunikaty