Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

PHR Wprowadzenie do sprzedaży w Polsce kolejnego suplementu diety z linii MENAVITIN

Zarząd PHARMENA S.A. (Emitent) w nawiązaniu: do raportu bieżącego nr 23/2018 pt. "Strategia wprowadzenia do sprzedaży suplementów diety 1-MNA w Polsce i Europie" opublikowanego w dniu 26 września 2018 r. w systemie ESPI oraz do raportu bieżącego nr 31/2019 pt. " Wprowadzenie do sprzedaży w Polsce kolejnego suplementu diety z linii MENAVITIN" opublikowanego w dniu 26 czerwca 2019 r. w systemie ESPI, informuje, iż Emitent rozpoczął wprowadzanie do sprzedaży w Polsce kolejnego suplementu diety z linii MENAVITIN: MENAVITIN SENIOR opartego o innowacyjny, chroniony prawem patentowym składnik żywności 1-MNA.
Wymieniony powyżej suplement to kolejny z suplementów diety w ramach marki parasolowej MENAVITIN. MENAVITIN SENIOR polecany jest osobom starszym, chcącym wesprzeć dobrą kondycję psychofizyczną oraz dbającym o zachowanie wigoru i sił witalnych. Dystrybucja wskazanego powyżej suplementu diety odbywać się będzie w kanale aptecznym za pośrednictwem hurtowni farmaceutycznych, sieci aptek, aptek internetowych oraz jest on także dostępny w sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego www.menavitin.pl (który należy do Emitenta). Emitent jest pierwszą polską spółką, która przeprowadziła proces rejestracji innowacyjnej cząsteczki jako nowej żywności na terenie całej Unii Europejskiej. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje budowę w Polsce silnej marki o nazwie MENAVITIN dla suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Zakłada się zbudowanie marki MENAVITIN jako marki parasolowej i wprowadzanie produktów combo tj. połączenia cząsteczki 1-MNA z wiodącą molekułą na rynku w danym wskazaniu. Do końca 2019 roku planuje się rozwój portfela produktów poprzez wprowadzenie do sprzedaży ośmiu innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r. do 3,67 mld PLN (z 2,89 mld PLN w 2017 r.). Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów MENAVITIN w 2017 roku wynosiła ok. 490 mln PLN. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje w najbliższych miesiącach wprowadzenie suplementu MENAVITIN SENIOR pod własną marką MENAVITIN lub w ramach współpracy tzw. white label (sprzedaż suplementów pod marką partnera handlowego) do sprzedaży na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Sprzedaż na tych rynkach będzie się odbywać za pośrednictwem spółki zależnej Menavitin GmbH, zarejestrowanej w lipcu 2018 r. w Niemczech. W latach 2019-2021 planuje się uruchomienie przynajmniej trzech kolejnych spółek zależnych odpowiedzialnych za sprzedaż w danym kraju lub części Europy (Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania, Irlandia) ze względu na specyfikę poszczególnych rynków zbytu (różne preferencje konsumentów). Informację podano ze względu na fakt, iż rozpoczęcie sprzedaży w Polsce suplementu diety MENAVITIN SENIOR jest jednym z elementów realizacji strategii wprowadzenia do sprzedaży w Polsce, jak i na rynkach krajów Unii Europejskiej suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA, co może mieć istotny wpływ na przychody Grupy Kapitałowej Emitenta w ciągu kilku najbliższych lat.

Inne komunikaty