Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

AQT Złożenie wniosku o dofinansowanie inwestycji budowy centrum B+R

Zarząd AQT Water S.A. („Emitent” lub „Spółka”) informuje, że w dniu 09 września powziął informację o przyjęciu przez Urząd Marszałkowski w dniu 06 września 2019 kompletu dokumentów Emitenta w działaniu 1.2.1 Wspieranie transferu wiedzy, innowacji, technologii i komercjalizacji wyników B+R w przedsiębiorstwach oraz rozwój działalności B+R w przedsiębiorstwach (naboru RPPD.01.02.01-IZ.00-20-001/18), typu działania nr 1: Tworzenie lub rozwój zaplecza badawczo-rozwojowego, służącego działalności innowacyjnej.
Emitent złożył wniosek o dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych nad technologią produkcji wysokojakościowych frakcji węglowodorowych pochodzących z odpadowych tworzyw sztucznych. Wartość wniosku to 9.703.762 złotych netto (słownie: dziewięć milionów siedemset trzy tysiące siedemset sześćdziesiąt dwa złote), a poziom zakładanego dofinansowania wynosi 70%, tj. 6.792.633 złote. Przedmiotem projektu jest budowa centrum badawczo-rozwojowego w zakresie badania i rozwoju technologii recyklingu surowcowego odpadowych tworzyw sztucznych przetwarzanych na wysokojakościowe frakcje węglowodorowe przy zastosowaniu procesu pirolizy. Wybudowane centrum R&D będzie skupiało się na przygotowaniu do komercjalizacji ww. technologii, dla której podwaliny zostały opisane w zgłoszonym w 2016 roku przez Wnioskodawcę patencie nr P.418305 (Urząd PATENTOWY RP), w którym opisane zostały przesłanki do stworzenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie przetwarzania odpadowych tworzyw sztucznych, w tym teoretycznych założeń dla instalacji charakteryzującej się dwuetapowym procesem podziału węglowodorów wykorzystującej mi.n. rozwiązanie patentowe dot. autonomicznego reboilera pozwalającego na wysoką precyzję separacyjną węglowodorów, a także reaktora rafinacji dzięki któremu produkty charakteryzują się niespotykanymi w skali świata parametrami fizyko-chemicznymi. Spółka od 2016 roku prowadziła intensywne prace nad wyżej określoną technologią (która w prawodawstwie jest określana technologią biopaliw III generacji), a przyspieszenie prac związanych z komercjalizacją technologii spowodowane jest: Wdrażaną Dyrektywą 2014/94/UE z dnia 22.10.2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i ustanowiony przez nią obowiązek osiągnięcia 10% OZE w transporcie w perspektywie 2022 roku. Zwiększeniem wymaganego prawnie udziału biokomponentów i innych paliw odnawialnych w ogólnej ilości paliw wprowadzanych na rynek w Polsce (10% do 2022 roku). Wdrażaniem unijnych regulacji zawartych w Dyrektywie ILUC zakładających redukcję udziału biopaliw I generacji w transporcie do max. 7%. Wdrażaną dyrektywą 2008/98/WE z 19.11.2008 r. w sprawie odpadów i ustanowiony przez nią obowiązek osiągnięcia poziomu przygotowania do ponownego wykorzystania i recyklingu odpadów plastikowych na poziomie 50% do roku 2022. Według Emitenta, alternatywne metody pozyskiwania frakcji olejowej i benzynowej z odpadów tworzyw sztucznych, jak również uwarunkowania prawne oraz konkurencyjna cena i wysoka ich jakość stanową istotne argumenty za zastosowaniem proponowanego substytutu wysokojakościowych frakcji węglowodorowych (inaczej: ropy naftowej), tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, iż cena wytworzonego przez odbiorcę paliwa jest uzależniona od ceny ropy naftowej w kolejnych latach. Na podstawie przeprowadzonych rozmów z grupą potencjalnych klientów zainteresowanych wdrożeniem ww. technologii, Zarząd pozytywnie ocenił prowadzone do teraz prace, i postanowił jak w meritum. W ocenie Zarządu Emitenta, rozpoczęcie prac związanych z budową centrum naukowo-badawczego, a następnie rozpoczęcie prac z związanych z komercjalizacją wyników tych prac stanowi istotną informację o Emitencie, która byłyby prawdopodobnie brana pod uwagę przez inwestorów giełdowych przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, zwłaszcza co do oceny podstaw wpływających na możliwości i perspektywy czasowe osiągnięcia przez Spółkę przychodowości.

Inne komunikaty