TXM: strona spółki
18.09.2019, 8:03
TXM Uzgodnienie z bankami finansującymi zasad docelowej restrukturyzacji zadłużenia finansowego TXM
Zarząd TXM S.A. w restrukturyzacji („Spółka”, „TXM”) przekazuje do publicznej wiadomości, że w dniu 16 września 2019 r. zawarł z Powszechną Kasą Oszczędności Bankiem Polskim S.A. („PKO”) oraz ING Bankiem Śląskim S.A. („ING”) (PKO i ING dalej określane jako „Banki”) umowę zmieniającą drugą umowę o utrzymaniu status quo oraz umowę wprowadzającą, które zawarte zostały w dniu 14 sierpnia 2019 r. („Umowy”), których integralną częścią są ogólne warunki („Term Sheet”) opisujące uzgodnienie zasad docelowej restrukturyzacji zadłużenia finansowego jakie zostaną zawarte w docelowej umowie restrukturyzacyjnej. Termin na jej zawarcie został określony przez strony do dnia 31 października 2019 roku.
Podstawowymi założeniami uzgodnionym przez Strony w ramach Term Sheet stanowiącymi fundament restrukturyzacji są: •zasady udostępniania produktów bankowych w horyzoncie do 31 grudnia 2026 roku; •nowy mechanizm spłaty” obowiązujący od 18 września 2019 r. do 1 czerwca 2020 r. TXM będzie dokonywał spłat kwoty ustalonej w następujący sposób: Będzie wyznaczona większa z kwot: 1% wartości sprzedaży netto za okres od dnia 14 sierpnia 2019 roku do końca tygodnia poprzedzającego tydzień spłaty; 10% spadku wartości zapasów TXM w sklepach oraz w magazynach Spółki pomiędzy stanem na koniec dnia 14 sierpnia 2019 roku, a stanem na koniec tygodnia (niedziela) poprzedzającego tydzień spłaty. Kwota do spłaty w danym tygodniu będzie stanowić różnicę pomiędzy kwotą wyznaczoną zgodnie z powyższym mechanizmem a sumą dokonanych już spłat od dnia zawarcia Umowy Wprowadzającej z zastrzeżeniem, iż na poczet spłat dla każdego Banku indywidualnie będą zaliczane w pierwszej kolejności spłaty już dokonane na rzecz Banków (odpowiednio dla Banku ING – 2,5 mln zł oraz Banku PKO – 2,2 mln zł) w zakresie, w jakim zostały faktycznie dokonane przez Spółkę na daną datę płatności (odpowiednio dla Banku ING – 2,5 mln zł oraz Banku PKO – 0,4 mln zł). W przypadku Banku PKO zostało zapisane, iż spłaty zaliczone będą powiększane o cotygodniową płatność gwarantowaną w wysokości 0,06 mln zł do osiągnięcia kwoty 0,9 mln zł oraz 0,9 mln zł w momencie zwolnienia zajęć komorniczych jakie są ustanowione na rachunkach tego banku; •objęcie układem części – 46 % wartości bilansowych - zabezpieczonych wierzytelności bankowych, w związku z czym takie wierzytelności podlegałyby konwersji na nowe akcje TXM albo umorzeniu, w zależności od wyboru Banków. Na potrzeby głosowania układu, zakładane jest wyodrębnienie Banków do osobnej grupy wierzycieli. Stanowi to odpowiednio dla Banku ING (gdzie wartość bilansowa to 13,6 mln zł) – 6,3 mln zł oraz Banku PKO (gdzie wartość bilansowa to 25,2 mln zł) – 11,6 mln zł; •mechanizm zobowiązania Banków do głosowania za układem w ramach trwającego przyspieszonego postępowania układowego TXM, z zastrzeżeniem, że: poddane pod głosowanie zostaną propozycje układowe uzgodnione w tym dokumencie a zaakceptowane przez Banki oraz nie występuje żaden z kwalifikowanych przypadków naruszenia, które zostaną określone i zdefiniowane na poziomie umowy restauracyjnej. Ich katalog kierunkowo zawierać będzie następujące pozycje: (A) brak płatności, (B) naruszenie wskaźnika pokrycia zapasem wierzytelności Banków (C) naruszenie któregokolwiek z istotnych, uzgodnionych w umowie restrukturyzacyjnej wskaźników finansowych, (D) niedostarczenie dokumentów potrzebnych do dokonywania spłat oraz (E) istotna niekorzystna zmiana; •harmonogram spłat pozostałej części wierzytelności Banków zamykający się datą 31 grudnia 2026 roku, gdzie wierzytelności objęte tą amortyzacją po umorzeniu / konwersji stanowić będą odpowiednio dla Banku ING – 7,3 mln zł oraz Banku PKO – 13,6 mln zł; •mechanizm udostępniania produktów pozabilansowych - gwarancji bankowych i akredytywy w okresie obowiązywania umowy tj. do dnia 31 grudnia 2026 roku. Produkty te odpowiednio są udostępniane przez Banki w wartościach dla Banku ING – 2,7 mln zł oraz Banku PKO – 4,3 mln zł; •określony został również mechanizm "borrowing base" jako zabezpieczanie regulujące poziom zaangażowania Banków do poziomu zapasów obowiązujący od dnia 1 czerwca 2019 roku. Na jego podstawie TXM będzie zobowiązany utrzymywać odpowiedni stopień pokrycia sumy wierzytelności Banków zapasami w magazynach i w sklepach obliczany jako wyrażona w % proporcja wartości tych zapasów do zsumowanej ekspozycji Banków, obliczanej jako łączna suma wszystkich limitów kredytowych (a nie kwot ich wykorzystania) po pomniejszeniu o kwotę pozycji bilansowych, które mają być przedmiotem konwersji albo umorzenia w ramach układu. Poziom wskaźnika „borrowing base” zostanie ustalony wyjściowo na 150% z zastrzeżeniem, że wraz z każdą kolejna spłatą od 1 czerwca 2020 roku, wskaźnik ten będzie korygowany w górę o 5 p.p. i będzie obowiązywał od dnia dokonania spłaty na kolejny okres; •postanowienia dotyczące dalszego trwania istniejących zabezpieczeń wierzytelności Banków, ich zmian i ustanowienia nowych zabezpieczeń; •kamienie milowe w postaci dat granicznych procesu restrukturyzacyjnego; •przypadki obowiązkowej automatycznej wcześniejszej spłaty wierzytelności Banków w ramach UR obejmujące w szczególności: zmianę kontroli nad TXM; nie zawarcie układu w głosowaniu w ramach przyspieszonego postępowania układowego TXM; prawomocną odmowę przez sąd zatwierdzenia zawartego układu w ramach przyspieszonego postępowania układowego TXM; umorzenie przyspieszonego postępowania układowego TXM; •mechanizmu rozliczenia gwarancji rumuńskiej udzielonej przez ING, która stanowiła zabezpieczanie wierzytelności oddziału banku ING działającego w Rumunii wobec Adesso TXM Romania s.r.l. w upadłości; •mechanizmu podziału kwot spłat dokonywanych przez TXM na rzecz Banków pomiędzy Banki; •mechanizmów podziałów w obrębie zabezpieczeń pomiędzy Banki. Aneks do umowy o utrzymaniu status quo wprowadzający wyżej wymienione uzgodnienie dodatkowo został uzupełniony o zapisy precyzujące jego funkcjonowanie w okresie do zawarcia docelowej Umowy Restrukturyzacyjnej tj. 31 października 2019 roku: •zmodyfikowany został obowiązujący mechanizm spłat na „nowy mechanizm spłat” (został opisany powyżej); •Banki nie będą uprawnione do: powoływania się na przypadki naruszenia wynikające z Umów Kredytowych niestanowiące Przypadków Naruszenia, w jakimkolwiek celu; oraz korzystania z przysługujących im na podstawie Umów Kredytowych praw do odmowy udzielenia lub ograniczenia dostępności finansowania lub żądania spłaty udzielonego finansowania w Okresie Obowiązywania z uwagi na wystąpienie przewidzianych Umowami Kredytowymi przypadków naruszenia niebędących Przypadkami Naruszenia; •każdy z Banków jest uprawniony odmówić udostępnienia TXM finansowania udzielonego na podstawie Umów Kredytowych wyłącznie, w przypadku: braku dostarczenia Raportu Tygodniowego w terminach; braku zachowania proporcji wykorzystania limitów pomiędzy Bankami; gwarancji bankowych wystawianych przez dany Bank w ramach danej Umowy Kredytowej lub zmian do takich gwarancji oraz akredytyw otwieranych przez dany Bank w ramach danej Umowy Kredytowej lub zmian do takich akredytyw, gdy: o)TXM nie dostarczy danemu Bankowi spełniającego wymagania formalne, prawidłowo wypełnionego, zgodnie z postanowieniami danej Umowy Kredytowej, wniosku o udostępnienie tego finansowania; o)którykolwiek z wnioskowanych przez TXM warunków takiego finansowania jest niezgodny z wartościami udostępnionych limitów, udostępnienie tego finansowania stoi w sprzeczności z jakąkolwiek wiążącą regulacją prawną; wystąpienia Przypadku Naruszenia oraz wysłanie przez dany Bank oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy; •zdefiniowano następujący katalog Przypadków Naruszenia: dokonania przez TXM płatności na rzecz Redan S.A. lub innych pomiotów z Grupy Redan, innych niż dozwolone umową płatności, utraty przez Redan S.A. bezpośredniej kontroli nad TXM lub w sytuacji, gdy jakakolwiek osoba lub grupa osób działająca w porozumieniu uzyska kontrolę nad TXM inaczej, aniżeli w wykonaniu prawomocnie zatwierdzonego układu zawartego w przyspieszonym postępowaniu układowym TXM; wystąpienia jakiejkolwiek zaległości z tytułu płatności TXM przewidzianych niniejszą Umową lub Umową Wprowadzającą wobec któregokolwiek z Banków; braku dostarczenia przez TXM informacji niezbędnych do wyliczenia Spłat, w szczególności Raportu Tygodniowego; wszczęcia przeciwko członkowi Grupy lub jakiemukolwiek składnikowi jego majątku postępowania egzekucyjnego lub postępowania zabezpieczającego lub zajścia podobnego zdarzenia dotyczącego członka Grupy lub jakiegokolwiek składnika jego majątku, o wartości (w zależności od okoliczności) zabezpieczonego lub egzekwowanego świadczenia przekraczającej łączną kwotę 0,1 mln zł obliczaną w skali Okresu Obowiązywania; spłaty jakiegokolwiek Zadłużenia Finansowego TXM wobec Pozostałych Wierzycieli Finansowych w sposób niedozwolony w ramach Dozwolonych Płatności, lub gdy z innych powodów wysokość Zadłużenia Finansowego TXM wobec Pozostałych Wierzycieli Finansowych spadnie poniżej kwot dostępnych ekspozycji Pozostałych Wierzycieli Finansowych; wystąpienia, w uzasadnionej ocenie Banku, którejkolwiek z przesłanek umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM zawartych w art. 325 Prawa restrukturyzacyjnego; prawomocnego umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM; zakończenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM inaczej, aniżeli w wyniku uprawomocnienia się postanowienia o zatwierdzeniu układu lub w wyniku prawomocnego umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM; nieprzyjęcia układu w ramach przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM przez zgromadzenie wierzycieli w wyniku braku uzyskania wymaganego poparcia wierzycieli zgodnie z art. 119 Prawa restrukturyzacyjnego; dokonania przez TXM czynności, z której będzie wynikał obowiązek ustanowienia w przyszłości zabezpieczenia, innego niż na rzecz Banków; naruszenia przez TXM zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy; naruszenia przez dany Bank zobowiązań tego Banku wynikających z niniejszej Umowy lub z Umowy Wprowadzającej; powzięcia przez dany Bank wiadomości o podjęciu działań zmierzających do likwidacji TXM z tym, że dla uniknięcia wątpliwości, zamknięć sklepów sieci TXM ani likwidacji (sprzedaży) majątku dokonywanych w ramach prowadzonego postępowania restrukturyzacyjnego i zgodnie planem restrukturyzacyjnym nie traktuje się jako likwidacji TXM; lub spadku wskaźnika pokrycia wierzytelności Banków zabezpieczeniem na zapasach TXM, wyliczanego na podstawie Raportów Tygodniowych jako iloraz Wartości Zapasów oraz łącznej sumy Ekspozycji ING i Ekspozycji PKO BP, pomniejszonych o 46% bilansowych wierzytelności Banków na daną datę badania, poniżej poziomu 150% oraz utrzymywania się takiego stanu przez kolejne co najmniej dwa kolejne tygodnie. •Banki mogą wypowiedzieć niniejszą Umowę w trybie natychmiastowym w sytuacji zaistnienia Przypadku Naruszenia. Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014, dalej: Rozporządzenie nr 596/2014).
Podstawowymi założeniami uzgodnionym przez Strony w ramach Term Sheet stanowiącymi fundament restrukturyzacji są: •zasady udostępniania produktów bankowych w horyzoncie do 31 grudnia 2026 roku; •nowy mechanizm spłaty” obowiązujący od 18 września 2019 r. do 1 czerwca 2020 r. TXM będzie dokonywał spłat kwoty ustalonej w następujący sposób: Będzie wyznaczona większa z kwot: 1% wartości sprzedaży netto za okres od dnia 14 sierpnia 2019 roku do końca tygodnia poprzedzającego tydzień spłaty; 10% spadku wartości zapasów TXM w sklepach oraz w magazynach Spółki pomiędzy stanem na koniec dnia 14 sierpnia 2019 roku, a stanem na koniec tygodnia (niedziela) poprzedzającego tydzień spłaty. Kwota do spłaty w danym tygodniu będzie stanowić różnicę pomiędzy kwotą wyznaczoną zgodnie z powyższym mechanizmem a sumą dokonanych już spłat od dnia zawarcia Umowy Wprowadzającej z zastrzeżeniem, iż na poczet spłat dla każdego Banku indywidualnie będą zaliczane w pierwszej kolejności spłaty już dokonane na rzecz Banków (odpowiednio dla Banku ING – 2,5 mln zł oraz Banku PKO – 2,2 mln zł) w zakresie, w jakim zostały faktycznie dokonane przez Spółkę na daną datę płatności (odpowiednio dla Banku ING – 2,5 mln zł oraz Banku PKO – 0,4 mln zł). W przypadku Banku PKO zostało zapisane, iż spłaty zaliczone będą powiększane o cotygodniową płatność gwarantowaną w wysokości 0,06 mln zł do osiągnięcia kwoty 0,9 mln zł oraz 0,9 mln zł w momencie zwolnienia zajęć komorniczych jakie są ustanowione na rachunkach tego banku; •objęcie układem części – 46 % wartości bilansowych - zabezpieczonych wierzytelności bankowych, w związku z czym takie wierzytelności podlegałyby konwersji na nowe akcje TXM albo umorzeniu, w zależności od wyboru Banków. Na potrzeby głosowania układu, zakładane jest wyodrębnienie Banków do osobnej grupy wierzycieli. Stanowi to odpowiednio dla Banku ING (gdzie wartość bilansowa to 13,6 mln zł) – 6,3 mln zł oraz Banku PKO (gdzie wartość bilansowa to 25,2 mln zł) – 11,6 mln zł; •mechanizm zobowiązania Banków do głosowania za układem w ramach trwającego przyspieszonego postępowania układowego TXM, z zastrzeżeniem, że: poddane pod głosowanie zostaną propozycje układowe uzgodnione w tym dokumencie a zaakceptowane przez Banki oraz nie występuje żaden z kwalifikowanych przypadków naruszenia, które zostaną określone i zdefiniowane na poziomie umowy restauracyjnej. Ich katalog kierunkowo zawierać będzie następujące pozycje: (A) brak płatności, (B) naruszenie wskaźnika pokrycia zapasem wierzytelności Banków (C) naruszenie któregokolwiek z istotnych, uzgodnionych w umowie restrukturyzacyjnej wskaźników finansowych, (D) niedostarczenie dokumentów potrzebnych do dokonywania spłat oraz (E) istotna niekorzystna zmiana; •harmonogram spłat pozostałej części wierzytelności Banków zamykający się datą 31 grudnia 2026 roku, gdzie wierzytelności objęte tą amortyzacją po umorzeniu / konwersji stanowić będą odpowiednio dla Banku ING – 7,3 mln zł oraz Banku PKO – 13,6 mln zł; •mechanizm udostępniania produktów pozabilansowych - gwarancji bankowych i akredytywy w okresie obowiązywania umowy tj. do dnia 31 grudnia 2026 roku. Produkty te odpowiednio są udostępniane przez Banki w wartościach dla Banku ING – 2,7 mln zł oraz Banku PKO – 4,3 mln zł; •określony został również mechanizm "borrowing base" jako zabezpieczanie regulujące poziom zaangażowania Banków do poziomu zapasów obowiązujący od dnia 1 czerwca 2019 roku. Na jego podstawie TXM będzie zobowiązany utrzymywać odpowiedni stopień pokrycia sumy wierzytelności Banków zapasami w magazynach i w sklepach obliczany jako wyrażona w % proporcja wartości tych zapasów do zsumowanej ekspozycji Banków, obliczanej jako łączna suma wszystkich limitów kredytowych (a nie kwot ich wykorzystania) po pomniejszeniu o kwotę pozycji bilansowych, które mają być przedmiotem konwersji albo umorzenia w ramach układu. Poziom wskaźnika „borrowing base” zostanie ustalony wyjściowo na 150% z zastrzeżeniem, że wraz z każdą kolejna spłatą od 1 czerwca 2020 roku, wskaźnik ten będzie korygowany w górę o 5 p.p. i będzie obowiązywał od dnia dokonania spłaty na kolejny okres; •postanowienia dotyczące dalszego trwania istniejących zabezpieczeń wierzytelności Banków, ich zmian i ustanowienia nowych zabezpieczeń; •kamienie milowe w postaci dat granicznych procesu restrukturyzacyjnego; •przypadki obowiązkowej automatycznej wcześniejszej spłaty wierzytelności Banków w ramach UR obejmujące w szczególności: zmianę kontroli nad TXM; nie zawarcie układu w głosowaniu w ramach przyspieszonego postępowania układowego TXM; prawomocną odmowę przez sąd zatwierdzenia zawartego układu w ramach przyspieszonego postępowania układowego TXM; umorzenie przyspieszonego postępowania układowego TXM; •mechanizmu rozliczenia gwarancji rumuńskiej udzielonej przez ING, która stanowiła zabezpieczanie wierzytelności oddziału banku ING działającego w Rumunii wobec Adesso TXM Romania s.r.l. w upadłości; •mechanizmu podziału kwot spłat dokonywanych przez TXM na rzecz Banków pomiędzy Banki; •mechanizmów podziałów w obrębie zabezpieczeń pomiędzy Banki. Aneks do umowy o utrzymaniu status quo wprowadzający wyżej wymienione uzgodnienie dodatkowo został uzupełniony o zapisy precyzujące jego funkcjonowanie w okresie do zawarcia docelowej Umowy Restrukturyzacyjnej tj. 31 października 2019 roku: •zmodyfikowany został obowiązujący mechanizm spłat na „nowy mechanizm spłat” (został opisany powyżej); •Banki nie będą uprawnione do: powoływania się na przypadki naruszenia wynikające z Umów Kredytowych niestanowiące Przypadków Naruszenia, w jakimkolwiek celu; oraz korzystania z przysługujących im na podstawie Umów Kredytowych praw do odmowy udzielenia lub ograniczenia dostępności finansowania lub żądania spłaty udzielonego finansowania w Okresie Obowiązywania z uwagi na wystąpienie przewidzianych Umowami Kredytowymi przypadków naruszenia niebędących Przypadkami Naruszenia; •każdy z Banków jest uprawniony odmówić udostępnienia TXM finansowania udzielonego na podstawie Umów Kredytowych wyłącznie, w przypadku: braku dostarczenia Raportu Tygodniowego w terminach; braku zachowania proporcji wykorzystania limitów pomiędzy Bankami; gwarancji bankowych wystawianych przez dany Bank w ramach danej Umowy Kredytowej lub zmian do takich gwarancji oraz akredytyw otwieranych przez dany Bank w ramach danej Umowy Kredytowej lub zmian do takich akredytyw, gdy: o)TXM nie dostarczy danemu Bankowi spełniającego wymagania formalne, prawidłowo wypełnionego, zgodnie z postanowieniami danej Umowy Kredytowej, wniosku o udostępnienie tego finansowania; o)którykolwiek z wnioskowanych przez TXM warunków takiego finansowania jest niezgodny z wartościami udostępnionych limitów, udostępnienie tego finansowania stoi w sprzeczności z jakąkolwiek wiążącą regulacją prawną; wystąpienia Przypadku Naruszenia oraz wysłanie przez dany Bank oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy; •zdefiniowano następujący katalog Przypadków Naruszenia: dokonania przez TXM płatności na rzecz Redan S.A. lub innych pomiotów z Grupy Redan, innych niż dozwolone umową płatności, utraty przez Redan S.A. bezpośredniej kontroli nad TXM lub w sytuacji, gdy jakakolwiek osoba lub grupa osób działająca w porozumieniu uzyska kontrolę nad TXM inaczej, aniżeli w wykonaniu prawomocnie zatwierdzonego układu zawartego w przyspieszonym postępowaniu układowym TXM; wystąpienia jakiejkolwiek zaległości z tytułu płatności TXM przewidzianych niniejszą Umową lub Umową Wprowadzającą wobec któregokolwiek z Banków; braku dostarczenia przez TXM informacji niezbędnych do wyliczenia Spłat, w szczególności Raportu Tygodniowego; wszczęcia przeciwko członkowi Grupy lub jakiemukolwiek składnikowi jego majątku postępowania egzekucyjnego lub postępowania zabezpieczającego lub zajścia podobnego zdarzenia dotyczącego członka Grupy lub jakiegokolwiek składnika jego majątku, o wartości (w zależności od okoliczności) zabezpieczonego lub egzekwowanego świadczenia przekraczającej łączną kwotę 0,1 mln zł obliczaną w skali Okresu Obowiązywania; spłaty jakiegokolwiek Zadłużenia Finansowego TXM wobec Pozostałych Wierzycieli Finansowych w sposób niedozwolony w ramach Dozwolonych Płatności, lub gdy z innych powodów wysokość Zadłużenia Finansowego TXM wobec Pozostałych Wierzycieli Finansowych spadnie poniżej kwot dostępnych ekspozycji Pozostałych Wierzycieli Finansowych; wystąpienia, w uzasadnionej ocenie Banku, którejkolwiek z przesłanek umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM zawartych w art. 325 Prawa restrukturyzacyjnego; prawomocnego umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM; zakończenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM inaczej, aniżeli w wyniku uprawomocnienia się postanowienia o zatwierdzeniu układu lub w wyniku prawomocnego umorzenia przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM; nieprzyjęcia układu w ramach przyspieszonego postępowania układowego prowadzonego wobec TXM przez zgromadzenie wierzycieli w wyniku braku uzyskania wymaganego poparcia wierzycieli zgodnie z art. 119 Prawa restrukturyzacyjnego; dokonania przez TXM czynności, z której będzie wynikał obowiązek ustanowienia w przyszłości zabezpieczenia, innego niż na rzecz Banków; naruszenia przez TXM zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy; naruszenia przez dany Bank zobowiązań tego Banku wynikających z niniejszej Umowy lub z Umowy Wprowadzającej; powzięcia przez dany Bank wiadomości o podjęciu działań zmierzających do likwidacji TXM z tym, że dla uniknięcia wątpliwości, zamknięć sklepów sieci TXM ani likwidacji (sprzedaży) majątku dokonywanych w ramach prowadzonego postępowania restrukturyzacyjnego i zgodnie planem restrukturyzacyjnym nie traktuje się jako likwidacji TXM; lub spadku wskaźnika pokrycia wierzytelności Banków zabezpieczeniem na zapasach TXM, wyliczanego na podstawie Raportów Tygodniowych jako iloraz Wartości Zapasów oraz łącznej sumy Ekspozycji ING i Ekspozycji PKO BP, pomniejszonych o 46% bilansowych wierzytelności Banków na daną datę badania, poniżej poziomu 150% oraz utrzymywania się takiego stanu przez kolejne co najmniej dwa kolejne tygodnie. •Banki mogą wypowiedzieć niniejszą Umowę w trybie natychmiastowym w sytuacji zaistnienia Przypadku Naruszenia. Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014, dalej: Rozporządzenie nr 596/2014).