Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
BRAND24: strona spółki
14.10.2022, 17:05

B24 Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za III kwartał 2022 r.

Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z zakończeniem w dniu 14 października 2022 r. procesu agregacji danych operacyjnych w III kwartale 2022 r. Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w ww. okresie.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec III kwartału 2022 r. wyniosła 1.802 tys. PLN [tj. 410 tys. USD], co oznacza wzrost o 524 tys. PLN, czyli o 41% w ujęciu rok do roku. Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec III kwartału 2022 r. wyniósł 475 PLN [108 USD] co oznacza wzrost o 140 PLN [42%] w ujęciu rok do roku. Natomiast średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w III kwartale 2022 roku wyniósł 553 PLN [126 USD]. W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki III kwartału br. były: 1] zmiana cen dla istniejących klientów; 2] przebudowa cennika dla nowych klientów; 3] korzystny kurs USD względem PLN; 4] pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24; 5] okres wakacyjny, charakteryzujący się spowolnieniem w decyzjach zakupowych; 6] przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek. W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki IV kwartału 2022 roku będą: 1] dalszy wpływ nowego, przebudowanego cennika; 2] pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek; 3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24; 4] wpływ kursu USD względem PLN; 5] bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze. Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku. Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów. Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.

Inne komunikaty