Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
APANET: strona spółki
3.08.2017, 12:34

APA Informacja o posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki

Zarząd APANET Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu („Emitent”, „Spółka”), niniejszym informuje o planowanym na dzień 21 września 2017 r. posiedzeniu nowo wybranej Rady Nadzorczej oraz okolicznościach towarzyszących.
W dniu 30 czerwca 2017 r. Spółka otrzymała od p. Dariusza Karolaka, Członka Rady Nadzorczej Emitenta, wniosek o zwołanie posiedzenia nowo wybranej Rady Nadzorczej, z określonym w nim porządkiem obrad, uwzględniającym m.in. zmiany w składzie Zarządu Spółki. W odpowiedzi na złożony wniosek, Przewodnicząca Rady Nadzorczej Anna Gardiasz (zgodnie z uprawnieniami przysługującymi na podstawie Statutu Spółki oraz ustawy – Kodeks spółek handlowych), w dniu 13 lipca 2017 r. dokonała zwołania pierwszego posiedzenia nowo wybranej Rady Nadzorczej na dzień 21 września 2017 r., z wnioskowanym porządkiem obrad. Niezależnie od powyższych czynności, w dniu 20 lipca 2017 r. wnioskujący członek Rady Nadzorczej Darisz Karolak, podjął próbę zwołania – bez umocowania w przepisach prawa obowiązujących Spółkę – niezależnego pierwszego posiedzenia nowo wybranej Rady Nadzorczej. W dniu 25 lipca 2017 r. Zarząd Spółki odpowiedział w piśmie przesłanym drogą elektroniczną do p. Dariusza Karolaka oraz pozostałych członków nowo wybranej Rady Nadzorczej o braku podstaw prawnych do odbycia pierwszego posiedzenia Rady Nadzorczej zwołanego przez p. Dariusza Karolaka. W odpowiedzi tej Zarząd Spółki wskazał m.in., że: a) § 17 ust. 2 Statutu stanowi: „Przewodniczący ustępującej Rady Nadzorczej, a w przypadku jego nieobecności Prezes Zarządu lub osoba wyznaczona przez Prezesa Zarządu, zwołuje i otwiera pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady Nadzorczej. Na pierwszym posiedzeniu Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Na pierwszym posiedzeniu Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.” b) § 18 ust. 1 zd. 2 Statutu stanowi: „Nadzwyczajne posiedzenie może być zwołane w każdej chwili.” Ze względu na istotność spraw podejmowanych na pierwszym posiedzeniu Rady Nadzorczej, w tym - jak we wniosku p. Dariusza Karolaka – dokonanie zmian w Zarządzie Spółki, Zarząd Spółki podjął decyzję o publikacji niniejszego komunikatu celem przedstawienia opinii publicznej pełnego zakresu informacji o aktualnej sytuacji Spółki. Ponadto Zarząd Spółki informuje, że w jego opinii posiedzenie Rady Nadzorczej, które odbyć ma się na skutek “Zawiadomienia” dokonanego przez p. Dariusza Karolaka w dniu 20 lipca 2017 r. nie będzie w sensie formalnym posiedzeniem Rady Nadzorczej APANET S.A. i nie będzie wobec tego miało mocy prawnej. Akty podjęte na takim posiedzeniu również nie będą posiadały skuteczności prawnej względem APANET S.A., a jakiekolwiek próby wdrożenia w życie decyzji przyjętych na tym posiedzeniu będą kwestionowane przez uprawnione na gruncie przepisów prawa podmioty, jako nieistniejące albo nieważne. Spółka będzie w kolejnych komunikatach informowała o czynnościach związanych z planowanym posiedzeniem Rady Nadzorczej Spółki.

Inne komunikaty