Spółka AmRest, w przyszłym roku poprawi wyniki finansowe - przewidują analitycy Noble Securities. Musi jednak ostro walczyć o rynek z siecią McDonald's.
na zdjęciu Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest
Noble Securitues właśnie podniosło cenę docelową akcji spółki AmRest. Analitycy w perspektywie dziewięciu miesięcy wycenili jedną akcję na 89,6 złotego, czyli na około 7 procent więcej mniej niż obecny kurs. Mimo tego zalecają trzymanie papierów AmRest. Widzą bowiem, że sytuacja finansowa spółki ma szansę na poprawę.
Notowania spółki AmRest w ostatnich trzech miesiącach src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1378980305&de=1386864060&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EAT&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej
- _ 2013 rok w spółce można podsumować jako okres dynamicznej ekspansji, dużych strat na rynkach testowych i według naszych szacunków spadku wyniku EBITDA w ujęciu rocznym. Za tegorocznym pogorszeniem wyników stoi głównie strata wygenerowana na rynkach testowych (50 mln zł) oraz dynamiczny rozwój nowych placówek połączony ze spowolnieniem w regionie CEE _ - piszą analitycy w najnowszej rekomendacji.
Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/251/m291835.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/twarza-w-twarz/artykul/jedyny;ironman;ktory;jada;w;kfc,213,0,1438165.html) *Twarzą w twarz: Ironman, który jada w KFC * Szef firmy AmRest zdradza swoją dietę oraz jaką markę - po Burger Kingu i Starbucks'ie - otworzy w Polsce. Wskazują na to, że AmRest _ boryka się w obszarze fast food (KFC)
z ujemnym poziomem sprzedaży w placówkach porównywalnych z uwagi na agresywną konkurencję ze strony McDonald's, a dodatkowo dynamiczny wzrost liczby placówek pod koniec 2012 roku ciążył na marżach w pierwszej połowie bieżącego roku _.
Według autorów rekomendacji można jednak oczekiwać poprawy rentowności.
- _ Zauważalną poprawę z istotnymi dodatnimi dynamikami wzrostu wyników widzielibyśmy od drugiego kwartału 2014 roku. Łącznie oczekujemy wzrostu zysku EBITDA w 2014 roku do poziomu 339 mln zł (+28% r/r) _ - czytamy w rekomendacji.
Na poprawę wyników liczy również członek zarządu AmRest Wojciech Mroczyński. W rozmowie z Money.pl kilka dni temu stwierdził, że najlepszym z ostatnich miesięcy był wrzesień. - _ Mniejsze brandy, czyli Pizza Hut, Starbucks i Burger King radzą sobie zupełnie nieźle. W przypadku KFC indeksy zmian są wciąż negatywne, ale powoli obserwujemy odwrót negatywnego trendu. Jeśli nie będzie jakiś nieprzewidzianych zdarzeń typu podwyżka podatków VAT lub na przykład złe zbiory na antypodach, to liczę na coraz lepsze wyniki _ - podkreślił Wojciech Mroczyński.