Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spółka dnia: Fundusze kupują. Kurs w górę o ponad 10 procent

0
Podziel się:

Papiery Próchnika od drugiej połowy lipca podrożały o ponad 60 procent.

Spółka dnia: Fundusze kupują. Kurs w górę o ponad 10 procent
(kryczka/iStockphoto)

Wejście funduszy emerytalnych Amplico do akcjonariatu Próchnika zachęciło inwestorów do kupowania akcji spółki. Kurs producenta odzieży rośnie o ponad 10 procent.

Fundusze Amplico Otwarty Fundusz Emerytalny oraz Metlife Amplico Dobrowolny Fundusz Emerytalny zwiększyły zaangażowanie w Próchniku powyżej 5 procent ogólnej liczny głosów. Nastąpiło to w wyniku zawarcia umowy objęcia akcji spółki oraz podwyższenia jej kapitału zakładowego w dniu 3 października 2013 roku - wynika z komunikatu opublikowanego przez spółkę już po zamknięciu wczorajszej sesji na GPW.

Aktualnie Amplico OFE i Amplico DFE posiadają łącznie 18 milionów akcji Próchnika stanowiących 5,79 procent kapitał zakładowego i uprawniających to takiej samej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu spółki. Wcześniej żaden z funduszy nie posiadał udziałów w Próchniku.

Wiadomość zachęciła inwestorów do kupowania akcji. Obecnie za jeden walor spółki trzeba zapłacić 0,44 złotego, a ponad 10-procentową zwyżkę kursu potwierdzają obroty, które po około 2,5 godziny dzisiejszych notowań przekraczają już milion złotych.

Bardzo dobra passa Próchnika trwa już od kilku miesięcy. Licząc od lokalnego minimum, które w cenach zamknięcia wypadło 19. lipca, akcje odzieżowej spółki tylko do wczorajszego zamknięcia podrożały o ponad 60 procent.

Zobacz, jak akcje Próchnika radzą sobie na GPW od lipca Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

W pierwszym półroczu 2013 roku Próchnik zarobił na czysto 0,76 miliona złotych. Rok wcześniej zanotował natomiast niemal milion złotych straty. Spółka działa w branży odzieżowej, specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)