Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Marie Brizard rośnie najmocniej w Polsce. Właściciel marek Krupnik i Sobieski zyskał na podwyżce akcyzy

6
Podziel się:

Grupa Marie Brizard Wine & Spirits działa na całym świecie, ale to w Polsce odnotowała najbardziej znaczący wzrost sprzedaży alkoholi. W 2019 roku zainkasowała prawie 42 mln euro, a to oznacza wzrost przychodów prawie o połowę.

Sklepy pod koniec roku mocno zaopatrzyły się w alkohole.
Sklepy pod koniec roku mocno zaopatrzyły się w alkohole. (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Duży gracz na rynku alkoholi - francuska grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) - po raz kolejny przekonała się o wielkości rynku mocnych trunków w Polsce. To w naszym kraju w 2019 roku miała największy wzrost sprzedaży, rekompensując sobie straty w innych krajach.

Właściciel takich marek jak Krupnik, Sobieski czy William Peel w skali całego biznesu odnotował w 2019 roku sprzedaż na poziomie 365 mln euro. To oznacza spadek przychodów o 24 mln euro w porównaniu z 2018 rokiem. Wynik byłby gorszy gdyby nie duży wzrost w Polsce.

Zobacz także: Akcyza w górę. "Polski rynek alkoholu się rusyfikuje"

Tylko na naszym rynku MBWS sprzedał alkohol za 41,8 mln euro. To o 45 proc. większa kwota niż rok wcześniej. Dla porównania, na rodzimym, francuskim rynku wyniki pogorszyły się o prawie 10 proc. Mimo tego Francja ciągle jest dla grupy zdecydowanie największym rynkiem zbytu (88 mln euro sprzedaży w 2019 roku).

Skąd tak wielki wzrost sprzedaży akurat w Polsce? Odpowiedź tkwi w przepisach, a dokładniej w podwyżce akcyzy.

"Wzrost w grupie był ciągnięty przez Polskę, gdzie wystąpił duży popyt w czwartym kwartale ze strony dystrybutorów, którzy zaplanowali zwiększenie swoich zapasów z uwagi na wprowadzenie 10 proc. podwyżki akcyzy na alkohole od 1 stycznia 2020 roku" - czytamy w komunikacie MBWS.

Jak wskazuje zarząd, ten sprzyjający wpływ łącznie z poprawą kontroli budżetów promocyjnych, zniwelował trwającą nadal konkurencyjną presję cenową na rynku wódki.

To na razie wstępne wyniki 2019 roku. Na dane o zyskach lub stratach przyjdzie czas, ale spóła podtrzymuje, że spodziewa się skonsolidowanego wyniku EBITDA na poziomie pomiędzy -20 mln euro a -25 mln euro.

Grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS), do której należy Fabryka Wódek "Polmos Łańcut", działa w sektorze win i alkoholi mocnych, przede wszystkim na rynkach europejskich, w Stanach Zjednoczonych i Brazylii. W Polsce grupa obecna jest od 1990 roku.

Od MBWS są m.in.: scotch whisky William Peel, wina owocowe Fruits and Wine, likiery Marie Brizard i Cognac Gautier. W portfolio znajdziemy też wódki Krupnik i Sobieski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
Jan
2 lata temu
Polski przemysł spirytusowy praktycznie nie istnieje. Najlepsze marki tzw. "polskich" wódek są poza polską kontrolą.
Polak
4 lata temu
Polski przemysl zostal wyptzedany przez oszustow od okraglego stolu czyli Zydokomune.
kolonista
4 lata temu
takie info to balsam na moją duszę...
Smutny
4 lata temu
To nawet nasza wodka juz nie jest nasza? Koniec swiata
Obatel
4 lata temu
Kiedy repolonizacja alkoholu.