Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AB kupiło markę Optimus

0
Podziel się:

Cel dla Optimusa to osiągnięcie poziomu około 100-120 mln zł przychodów w ciągu dwóch lat.

AB kupiło markę Optimus
(Ginasanders/Dreamstime)

AB kupiło prawa do marki Optimus i powołało spółkę o tej samej nazwie. Nowa firma będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Cel dla Optimusa to osiągnięcie poziomu około 100-120 mln zł przychodów w ciągu dwóch lat - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Andrzej Przybyło, prezes AB.

_ Pomysł biznesowy dla Optimusa zakłada, że w ramach tego podmiotu powstanie sieć franczyzowa dla małych i średnich integratorów IT. To pozwoli nam zaistnieć na rynku lokalnych małych i średnich przetargów, które do tej pory były dla nas niedostępne m.in. w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia bankowym i w służbach mundurowych _ - powiedział Przybyło.

_ Optimus będzie bezpośrednio startował w przetargach oferując sprzęt własnej produkcji, jak i dostawców zewnętrznych. Jeszcze w tym roku mamy rozpocząć produkcję sprzętu i wystartować w pierwszych przetargach _ - dodał.

Pod marką Optimus na rynek trafią m.in. komputery, serwery oraz urządzenia sieciowe. AB planuje jednocześnie zrezygnować z innej marki własnej - Triline.

AB liczy, że model biznesowy Optimusa pozwoli wygenerować grupie dodatkowe przychody przy ponadprzeciętnej rentowności. _ Cel dla spółki to poziom około 100-120 mln zł rocznie i zakładamy osiągnięcie go w ciągu około dwóch lat. Do końca tego roku finansowego zakładamy pozyskanie 50 franczyzobiorców _ - powiedział prezes AB.

Poprzednim właściciel praw do marki Optimus był CD Projekt. _ Nie mogę zdradzić ile zapłaciliśmy za markę Optimus, ale nie była to kwota, która jakoś zauważalnie by nas dotknęła lub wpłynęłaby na nasze wyniki _ - powiedział Przybyło.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)