Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Action pod koniec września może podnieść prognozę

0
Podziel się:

Prognoza Action na 2013 r. zakłada wypracowanie 54,86 mln zł zysku netto i 4,22 mld zł przychodów.

Action pod koniec września może podnieść prognozę
(Agencja Martis CONSULTING)

Action pod koniec września może podnieść prognozę na 2013 r. Obecnie najważniejszym kierunkiem rozwoju jest rynek niemiecki, ale spółka myśli też o wejściu na nowe rynki. Dystrybutor pracuje nad nowymi projektami, które mogą przynieść kilka mln zł zysku. W 2014 r. Action spodziewa się poprawy wyników.

_ Prognoza, tak jak wcześniej sygnalizowaliśmy, była konserwatywna i myślę, że z końcem miesiąca usiądziemy i zastanowimy się nad jej podniesieniem _ - powiedział na konferencji Piotr Bieliński, prezes Action. _ Lipiec był bardzo dobry jeśli chodzi o wyniki, sierpień wypadł przyzwoicie _ - dodał.

Prognoza Action na 2013 r. zakłada wypracowanie 54,86 mln zł zysku netto i 4,22 mld zł przychodów. Po pierwszym półroczu 2013 r. prognoza zysku jest wykonana w 51,7 proc., a prognoza przychodów w 50,2 proc.

Prognoza na 2013 r. nie uwzględnia wyników przejętej niedawno niemieckiej spółki Devil. _ Niemcy to obecnie najważniejszy kierunek rozwoju. Czeka nas tam dużo pracy m.in. w ludzi, logistykę itp., ale po 1,5 miesiąca spółka jest już dochodowa i zarabia pieniądze. Niedawno dostaliśmy dystrybucję Intela na tamten rynek i to powinno nam dużo ułatwić _ - powiedział Bieliński.

_ Cel na ten rok dla Devila to około 60 mln euro przychodów, przy rentowności podobnej do naszej _ - dodał. Action docelowo chce być bezpośrednio obecny na innych rynkach europejskich.

_ Niemcy to będzie wyznacznik jak wejść na nowe rynki i w ciągu roku - dwóch pojawimy się na kolejnych rynkach _ - powiedział Bieliński.

Dystrybutor IT pracuje nad nowymi kierunkami rozwoju. _ Mamy dwa nowe, bardzo ciekawe tematy, które mogą przynieść nam kilka mln zł zysku i pochwalimy się nimi w ciągu około pół roku _ - powiedział prezes Action. W jego ocenie w przyszłym roku spółka nadal powinna poprawiać wyniki.

_ W przyszłym roku nie będzie kilku zdarzeń jednorazowych, a nadal się rozwijamy, więc wyniki powinny nadal ładnie rosnąć _ - powiedział.

Poinformował też, że od 2014 r. Action nie będzie już sponsorował Legii Warszawa, co do tej pory kosztowało spółkę około 4 mln zł rocznie.

Action rozważa jednocześnie wejście w sponsoring innego podmiotu, ale byłoby to związane z wejściem na nowy rynek i wiązało się z mniejszymi kosztami.

_ Rozmawiamy z jednym dużym partnerem z Europy, który robi około 1 mld zł przychodów z klientami detalicznymi i przy tej okazji moglibyśmy wejść w sponsoring, ale mówimy o mniejszych kwotach niż w przypadku Legii _ - powiedział Bieliński.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)