Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora ma stratę 200 procent wyższą od oczekiwań ekspertów

0
Podziel się:

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2012 roku 1,5 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej.

Agora ma stratę 200 procent wyższą od oczekiwań ekspertów
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2012 roku 1,5 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 7,1 mln zł zysku netto w I kw. 2011 r. Strata netto okazała się o 200 proc. wyższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 0,5 mln zł straty w pierwszym kwartale.

Strata operacyjna grupy Agory w I kw. 2012 roku wyniosła 2,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 10,2 mln zł zysku. Strata operacyjna okazała się o 320 proc. wyższa niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 0,5 mln zł straty EBIT.

Skonsolidowane przychody Agory wyniosły w I kw. 2012 roku 281,3 mln zł wobec 296 mln zł rok wcześniej i były o 0,3 proc. wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 280,4 mln zł.

Koszty operacyjne netto Agory zmniejszyły się o 0,8 proc. do 283,4 mln zł. Spadek ten wynika z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę o 24,9 proc. oraz z niższych o 80 proc. niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.

Marża EBITDA operacyjna segmentu prasa codzienna Agory (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 18,2 proc.

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 50,4 mln zł (spadek o 18,6 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 29,6 mln zł (spadek o 10,8 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 271 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 37 proc.

Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wzrosły o 11,3 proc. do 6,9 mln zł, a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 1,5 pkt. proc. do ponad 5 proc. Wynik operacyjny EBIT pionu był pozytywny i wzrósł w stosunku do zeszłego roku o 0,9 mln zł.

Przychody segmentu internet Agory wyniosły 25,8 mln zł i nieznacznie się obniżyły (o 0,4 proc.), w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 19,5 mln zł i wzrosły o 8,3 proc. W lutym 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 61,6 proc., co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Przychody segmentu kino wyniosły 53,8 mln zł i zmniejszyły się o 2,7 proc. na skutek niższej sprzedaży biletów w kinach Heliosa, która wyniosła ponad 2,1 mln sztuk (spadek o 13,5 proc.). EBITDA operacyjna segmentu wyniosła 8,6 mln zł.

Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 2,9 proc. do 36 mln zł, poprawiła wynik operacyjny EBIT o 15 proc. i uzyskała pozytywny wynik EBITDA operacyjna na poziomie 3,1 mln zł (wzrost o 3,3 proc.). Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 31 proc.

Segment radio Agory zwiększył przychody o 6,7 proc. do 19,2 mln zł, natomiast jego koszty wyniosły 21,2 mln zł (wzrost o 14 proc.). Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,8 proc. (wzrost o 1 proc.).

Przychody segmentu czasopisma wyniosły 16 mln zł (spadek o 10,1 proc.), a koszty wyniosły 14,6 mln zł. Segment osiągnął pozytywny wynik operacyjny na poziomie EBIT i EBITDA operacyjna w wysokości 1,4 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)