Grupa medialna Agora podniesie od 10 kwietnia ceny _ Gazety Wyborczej _. Cena codziennego wydania gazety wyniesie 2,0 zł wobec 1,8 zł do tej pory.
_ - Od 10 kwietnia 2009 r. wydanie codzienne 'Gazety Wyborczej' będzie można kupić w cenie 2 zł, a wydania weekendowe (piątkowe i sobotnie) za 2,50 zł. 'Gazeta' w prenumeracie teczkowej będzie kosztowała 1,60 zł _ - czytamy w komunikacie.
Poprzednio Agora podniosła ceny _ Gazety _ na początku tego roku. Wtedy cenę egzemplarza _ Gazety Wyborczej _ podniesiono do 1,80 zł z 1,50 zł. Cena w prenumeracie teczkowej wzrosła do 1,30 zł z 1,00 zł.
_ - Mierzymy się z kryzysem; trudną sytuacją na rynku reklamowym i istotnym wzrostem cen papieru. Podnosimy cenę 'Gazety', by zachować jej jakość i móc ją ciągle rozwijać _ - powiedział dyrektor segmentu _ Prasa Codzienna _ Agory Stanisław Turnau, cytowany w komunikacie.
Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa Agory miała 23,40 mln zł zysku wobec 100,30 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1277,70 mln zł wobec 1272,30 mln zł.