Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy

0
Podziel się:

Grupa medialna Agora obniżyła prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego, wynika z raportu kwartalnego spółki. Obecnie Agora spodziewa się wzrostu w przedziale 3-5 proc., prognoza opublikowana w lutym mówiła o dynamice w zakresie 6-7 procent. Według szacunków grupy, wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,7 mld zł w I kwartale 2011 r. i były o 2,5 proc. wyższe niż przed rokiem.

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

_ W I kw. 2011 r. reklamodawcy zachowali dużą ostrożność w realizowaniu kampanii reklamowych. W wyniku tego, wartość wydatków reklamowych w I kw. 2011 r. zwiększyła się o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Ta niska dynamika wzrostu wydatków reklamowych sprawiły, że spółka postanowiła skorygować swoje szacunki rynku reklamy na 2011 r. opublikowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 4 kw. 2010 r. _ - czytamy w raporcie Agory.

Dzień wcześniej TVN obniżył swoją prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej z _ wysokiej jednocyfrowej dynamiki _ do _ średniego jednocyfrowego poziomu _. Prezes Markus Tellenbach sprecyzował, że chodzi o zakres 4-6 procent.

Według danych firmy Starlink, wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 1.631 mln zł w I kw. 2011 r., co oznacza wzrost o 2,7 proc. w skali roku.

Agora szacuje, że całkowite wydatki reklamowe w Polsce w 2011 r. wzrosną o około 3-5 procent. Medium, w którym wartość wydatków na reklamę urośnie najszybciej (o około 13-15 proc.) będzie internet. Wydatki na reklamę kinową wzrosną o około 6-8 procent.

_ Według szacunków Agory, reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o 3-5 proc. więcej niż w 2010 r. W opinii spółki wartość wydatków na reklamę radiową wzrośnie o około 3-5 proc., a na reklamę zewnętrzną o około 2-4%. Spółka zakłada, że 2011 r. przyniesie ograniczenie budżetów reklamowych w prasie. Wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszą się o około 7-9 proc., a na reklamę w czasopismach o około 1-3 proc. _ - czytamy w komunikacie.

Spółka zastrzega, że szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych informacji dotyczących średnich poziomów rabatów na rynku oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach.

Agora miała 6,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 21,67 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 295,83 mln zł wobec 248,11 mln zł rok wcześniej.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)