Akcje producenta folii Eurofilms wzrosły w debiucie na otwarciu o 1,3 proc., do 4,05 zł, wobec ceny emisyjnej, która wynosiła 4 zł. Prawa do akcji wzrosły na otwarciu o 5 proc., do 4,20 zł.
W ramach przeprowadzonej niedawno oferty spółka sprzedała wszystkie oferowane 8.053.306 akcje, w tym 4.026.653 akcje serii B1 i C należących do dotychczasowych akcjonariuszy, Ergis SA oraz Finergis Investments Limited oraz 4.026.653 akcje serii D nowej emisji.
Spółka podała, że w procesie book buildingu inwestorzy instytucjonalni złożyli deklaracje zapisu na blisko 37 mln akcji. Z kolei redukcja zapisów w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 80,68 proc.
Spółka oferowała 6,5 mln akcji w transzy instytucjonalnej oraz 1.553.306 akcji w transzy indywidualnej.
Emisja nowych akcji Eurofilms ma na celu częściowe sfinansowanie inwestycji zwiększających moce produkcyjne spółki: o 50 proc. w przypadku folii stretch oraz o 100 proc. w przypadku folii termokurczliwej PVC.
Spółka szacuje, że zwiększenie mocy produkcyjnych pozwoli jej na rozwój sprzedaży eksportowej oraz umocnienie pozycji na rynku polskim, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży Eurofilms o około 50 proc., począwszy od roku 2007.
Prognozy finansowe Eurofilms na 2006 rok zakładają osiągnięcie 133,4 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 5,5 mln zł zysku netto. W 2007 roku Spółka prognozuje przychody w wysokości 154,3 mln zł i 8,1 mln zł zysku netto.
Eurofilms to jeden z największych w Polsce producentów folii stretch z polietylenu, folii termokurczliwej PVC oraz dystrybutor folii polipropylenowej BOPP.