Na warszawskiej giełdzie notowanych jest od środy 23.323.200 akcji oraz 1.250.000 praw do akcji serii C Leny Lighting, która produkuje i dystrybuuje oprawy oświetleniowe.
W ofercie publicznej Leny Lighting SA przydzielono 1.250.000 akcji serii C i 4.900.000 akcji serii A, czyli wszystkie oferowane walory. Spółka pozyskała z emisji 9 mln zł. Cena emisyjna i cena sprzedaży akcji Leny Lighting w publicznej ofercie została ustalona na 7,10 zł.
Środki z emisji zostaną przeznaczone głównie na rozwój produkcji (budowa nowej linii do wytwarzania opraw przenośnych i rozbudowa powierzchni produkcyjno-magazynowej) oraz na wprowadzenie zintegrowanego systemu informatycznego.
"Na te cele chcemy wydać 8-12 mln zł. 9 mln zł pozyskaliśmy z emisji, jeśli wydatki inwestycyjne będą większe, to wówczas sfinansujemy je długiem" - powiedział Rychlewski.
Lena Lighting prognozuje wzrost zysku netto w 2005 roku do 14,56 mln zł z 11,36 mln zł rok wcześniej, a przychodów ze sprzedaży do 95 mln zł z 76 mln zł.
Lena Lighting rozważa akwizycje firm z branży na rynku polskim lub za granicą - powiedział dziennikarzom podczas debiutu Maciej Rychlewski, prezes spółki.
"Uważnie przyglądamy się rynkowi. Jeśli pojawi się możliwość atrakcyjnej akwizycji na rynku krajowym lub zagranicznym to ją rozważymy" - powiedział prezes.
Dodał, że ewentualna akwizycja byłaby raczej finansowana długiem.