Alma Market planuje w 2013 roku otwarcie łącznie do ośmiu sklepów Delikatesy Alma, głównie w aglomeracji warszawskiej, Trójmieście i Krakowie.
Nakłady inwestycyjne nie przekroczą 25 mln zł - poinformowała spółka w komentarzu do wyników rocznych. Spółka podała, że dwa sklepy rozpoczęły już działalność handlową w marcu 2013 roku.
_ - Na wynajem części z tych lokali spółka posiada już podpisane umowy najmu, a co do wynajmu pozostałych prowadzone są aktualnie negocjacje. Decyzje o otwarciu Delikatesów Alma w tych lokalizacjach uzależnione są od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych _ - napisano.
Alma Market podała, że wysokość nakładów inwestycyjnych na 2013 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji projektów.
_ - Szacuje się, że maksymalna kwota wydatków inwestycyjnych na wszystkie projekty nie przekroczy 25 mln zł. Planuje się, że sfinansowanie tych inwestycji nastąpi w oparciu o środki własne oraz kapitał dłużny _ - poinformowała spółka.
Spółka podała też, Krakowski Kredens planuje otworzyć w 2013 roku do 10 nowych sklepów, a nakłady inwestycyjne na ten cel powinny wynieść około 3,6 mln zł.
Plany inwestycyjne na 2012 rok zakładały otwarcie czterech nowych obiektów handlowych Delikatesy Alma. Uruchomione zostały jednak tylko dwa obiekty w Krakowie i Gdyni, a otwarcia dwóch pozostałych zostały przesunięte na koniec I kwartału 2013 roku z uwagi na zmianę planowanych terminów przekazania tych lokali do adaptacji przez inwestorów. W listopadzie 2012 roku Alma Market otworzyła również w centrum Warszawy sklep pod nowym brandem Food&Joy.
Na nabycie wszystkich rzeczowych aktywów trwałych w 2012 roku Alma Market wydała 16,4 mln zł. Krakowski Kredens w ubiegłym roku otworzył 5 nowych sklepów w Łodzi, Kielcach, Żyrardowie, Łomiankach i Bielsku-Białej oraz zamienił dwa stoiska na sklepy w centrach handlowych w Bielsku-Białej i Warszawie.
W 2012 roku przychody grupy Alma Market wzrosły do 1,53 mld zł z 1,42 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wzrósł do 32,2 mln zł z 24,4 mln zł.
Zysk netto wygenerowany na działalności kontynuowanej był na poziomie 14,7 mln zł (wobec 10,5 mln zł w 2011 roku), ale spółka zanotowała stratę netto na działalności zaniechanej w wysokości 4,6 mln zł w związku z wycofaniem się ze sprzedaży nierentownych marek odzieżowych przez spółkę zależną Paradise Group.
W rezultacie grupa Alma Market zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 10,1 mln zł. Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł prawie 5 mln zł wobec 7 mln zł w 2011 roku.