Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Alma Market obejmie nowe akcje V&W

0
Podziel się:

Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów Alma, obejmie pond 4 mln akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka za 22 mln zł.

Alma Market obejmie nowe akcje V&W

Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów _ Alma _, obejmie pond 4 mln akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka za 22 mln zł. Warunkiem zakupu jest ustalenie ceny za akcję na maksymalnym poziomie 5,50 zł

Spółka Alma Market zawarła porozumienie z rodziną Kruk, w ramach której zobowiązała się do wspólnego głosowania na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy oraz objęcia pakietu ponad 4 mln akcji nowej emisji.

_ - Porozumienie zawiera zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji Emitenta serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce, pod warunkiem, że cena oferowanych akcji Emitenta serii G będzie nie wyższa niż 5,50 zł za jedną akcję _ - podała spółka.

Alma Market w wyniku wykonania tej umowy nabędzie 4 010 905 akcji V&W po cenie 5,50 zł/ szt.

W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66% akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05% akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88% akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.

W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów _ Alma _, sieci salonów jubilerskich _ W. Kruk _ oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)