Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AmRest chce otworzyć ponad 50 restauracji

0
Podziel się:

Spółka AmRest chce otworzyć w tym roku więcej restauracji niż w 2009 r., kiedy powstało ok. 50 lokali, zapowiedział członek zarządu spółki Wojciech Mroczyński.

AmRest chce otworzyć ponad 50 restauracji
(avlxyz/CC/Flickr)

*Spółka AmRest chce otworzyć w tym roku więcej restauracji niż w 2009 r., kiedy powstało ok. 50 lokali, zapowiedział członek zarządu spółki Wojciech Mroczyński. Restauracje zostaną otwarte głównie w Polsce i w Czechach, choć AmRest nie wyklucza innych krajów, a nawet wejścia na nowe rynki. *

_ W tym roku chcemy otworzyć więcej restauracji niż w 2009 roku. [...] Większość zaplanowanych zostało w Polsce i Czechach _ - powiedział Mroczyński, cytowany przez piątkowy _ Parkiet _.

W listopadzie ub.r. Mroczyński zapowiadał już, że w 2010 r. sieć spółki powinna się powiększyć o ponad 50 restauracji.

Spółka nie wyklucza wejścia na nowe rynki. _ Jest jeszcze kilka krajów w Europie Środkowo-Wschodniej, w których nas nie ma _ - powiedział też Mroczyński, zaznaczając, że w związku ze spowolnieniem gospodarczym nowe otwarcia w tym roku będą dotyczyły przede wszystkim sprawdzonych rynków.

Rozwój sieci będzie finansowy przede wszystkim z emisji obligacji, których pierwsza transza (110 mln zł) została przeprowadzona niedawno. _ Drugą transzę planujemy wyemitować jeszcze w tym roku _ - powiedział Mroczyński.

Przyznał też, że w tym roku AmRest skupi się raczej na rozwoju organicznym. _ Rozwój przez akwizycje jest jednym z elementów naszej strategii. Jednak po doświadczeniach ze Sfinksem jesteśmy dużo bardziej ostrożni _ - powiedział Mroczyński. W 2008 roku AmRest kupił pakiet akcji giełdowego Sfinksa, jednak ostatecznie wycofał się z transakcji, odsprzedając papiery ze sporą stratą, podkreśla _ P _.

_ Na koniec I półrocza 2009 roku AmRest miał w sumie 433 lokale. Najwięcej działało pod markami KFC (213), Applebee's (104 bary w USA) oraz Pizza Hut (76). W tym roku spółka chce się skoncentrować na rozwoju tych, które ma od niedawna: czyli na Starbucksie (11) i Burger Kingu (18) _ - czytamy dalej w gazecie.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 36,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 41,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1529,86 mln zł wobec 940,36 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)