Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AmRest zarobił 13,4 mln zł

0
Podziel się:

Zysk netto grupy AmRest wzrósł w I kwartale 2011 roku do 13,4 mln zł z 11,6 mln zł rok wcześniej i był zgodny z konsensusem rynkowym na poziomie13,8 mln zł.

AmRest zarobił 13,4 mln zł

*Zysk netto grupy AmRest wzrósł w I kwartale 2011 roku do 13,4 mln zł z 11,6 mln zł rok wcześniej i był zgodny z konsensusem rynkowym na poziomie13,8 mln zł. *

_ Wzrost zysku netto o 14,7 proc. spowodowany był znacznym obniżeniem kosztów finansowych, wynikającym z korzystnych warunków umowy kredytowej z października ubiegłego roku. Pozytywnie na wysokość zysku netto wpłynęły również wyższe niż w roku ubiegłym przychody finansowe _ - podała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego.

Przychody grupy wzrosły do 519,2 mln zł z 481,2 mln zł i były zgodne z oczekiwaniami na poziomie 519,7 mln zł.

Spółka poinformowała, że sprzedaż w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale wyniosła 185,6 mln zł, po wzroście o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010. Natomiast restauracje spółki operujące w Europie osiągnęły w tym okresie sprzedaż w wysokości 333,6 mln zł, po wzroście o 9,6 proc.
_ Znacząca poprawa sprzedaży w Europie wynika głównie z utrzymującej się w dalszym ciągu wysokiej dynamiki rynku rosyjskiego, wzrost o ponad 14 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego _ - podał AmRest w komentarzu.

Zysk operacyjny grupy spadł w pierwszych trzech miesiącach tego roku do 19,5 mln zł z 24,9 mln zł w I kw. 2010 r. i był nieco niższy od oczekiwań analityków na poziomie 21,5 mln zł.

Zysk brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku wyniósł 46,8 mln zł w porównaniu do 48,5 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku. Marża brutto wyniosła 9 proc. w porównaniu do 10,1 proc. rok wcześniej.

_ Spadek zysku i marży brutto spowodowany jest przede wszystkim zwiększonymi kosztami amortyzacji i pozostałych kosztów wynikających ze zwiększonego tempa otwarć nowych restauracji. Negatywnie na wysokość marży brutto w pierwszym kwartale wpłynęła również nierównomierna alokacja wydatków marketingowych w roku _ - podała spółka w komentarzu do raportu.

Z kolei pozytywnie na wysokość marży przełożyły się koszty artykułów żywnościowych, których udział względem przychodów spadł do 31,3 proc. z 31,7 proc. w I kw. 2010 roku.

Marża EBITDA wyniosła w I kwartale 9,6 proc. w porównaniu do 10,1 proc. rok wcześniej. Jak podała spółka, nieznaczny spadek marży EBITDA wynika, podobnie jak w przypadku marży brutto, przede wszystkim ze zwiększonej ilości nowych otwarć i zwiększonych wydatków marketingowych w minionym kwartale.

Wydatki marketingowe ciążyły szczególnie mocno na marży rynku rosyjskiego, która wyniosła 9,9 proc. wobec 13,6 proc. rok wcześniej. Marża wygenerowana na rynku amerykańskim była wyższa niż w ubiegłym roku, wyniosła 6,6 proc. w porównaniu do 5,3 proc. przed rokiem.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)