Apator, w strategii na lata 2014-2019, zakłada średnioroczną stopę wzrostu skonsolidowanej EBITDA w przedziale 10-15 proc. oraz docelowy poziom przychodów powyżej 1,5 mld zł. Ponad 60 proc. sprzedaży ma pochodzić z rynków zagranicznych, a 50 proc. EBITDA z sektora dystrybucji energii elektrycznej.
_ - Strategia zakłada wykorzystanie szans rozwojowych wynikających z trendów regulacyjnych i technologicznych związanych z potrzebą poprawy efektywności wykorzystania mediów m.in. poprzez automatyzację, zdalne monitorowanie i sterowanie w ramach sieciowej infrastruktury dystrybucyjnej _ - czytamy w komunikacie.
_ - Cele strategiczne przyjęte do realizacji oparte są o rozwój organiczny grupy Apator wzmocnionej o kompetencje spółki Elkomtech. Cele te nie uwzględniają ewentualnych, kolejnych akwizycji _ - dodano.
Grupa Apator zamierza rozwijać się w dwóch podstawowych segmentach: pomiarowym (linie biznesowe: woda i ciepło, energia elektryczna, gaz) i automatyzacji sieci (zdalny monitoring i sterowanie, automatyka i zabezpieczenia, inteligentna aparatura łączeniowa).
W Polsce Apator planuje rozwój w obszarze systemów teleinformatycznych oraz współpracujących z nimi urządzeń umożliwiających zdalne monitorowanie, sterowanie i odczyt. Na rynku krajowym chce być liderem pod względem udziału w rynku (miejsce 1-3) we wszystkich liniach biznesowych.
Na pozostałych rynkach grupa zakłada rozwój w obszarze urządzeń inteligentnych i współpracę z partnerami w zakresie integracji systemów.
W krajach WNP, Europy Środkowo-Wschodniej i UE Apator zamierza być wiodącym i uznanym dostawcą z widocznym, stabilnym udziałem w wybranych perspektywicznych rynkach, a na pozostałych rynkach zakłada podejście oportunistyczne, dostarczanie wyrobów i usług bez angażowania znaczących zasobów R&D.