Wcześniej spółka podała prognozę, która zakłada że osiągnie zysk netto na poziomie 6,0-7,5 mln USD przy przychodach w zakresie 1,60-1,65 mld USD w 2011 roku.
_ - Uważamy, że to konserwatywna prognoza _ - powiedział Kostevitch. Dodał, że prognoza nie zakłada zmian w strategii oraz wejścia w nowe grupy produktowe lub na nowe rynki. Asbis pracuje nad optymalizacją swojego portfolio produktowego, ale nie zakłada, że w ciągu roku zmieni się ono znacząco, podobnie jak geograficzna struktura przychodów.
Najbardziej znaczącą zmianą ma być wzrost udziału przychodów ze sprzedaży produktów pod markami własnymi (Prestigio i Canyon) w całości przychodów. Ten udział ma wzrosnąć z 5-6 proc. w ostatnich latach do 7-8 procent. Marki własne, to najbardziej rentowna część biznesu Asbisa. Według przedstawicieli spółki, ich udział w rentowności to ok. 20 procent.
W 2010 r. największym rynkiem dla Asbis były kraje byłego ZSRR, gdzie przychody wzrosły o 57,92 proc. do 588,38 mln USD. W regionie _ Europa Środkowo-Wschodnia i republiki bałtyckie _ przychody wzrosły w 2010 r. o 5,27 proc. do 457,84 mln USD.
Na Bliskim Wschodzie i Afryce sprzedaż wyniosła 203,45 mln USD, co oznacza wzrost o 11,24 procent. Jedynym regionem, gdzie spółka zanotowała spadek sprzedaży (o niecały 1 proc. do 110,97 mln USD) była Europa Zachodnia.
Spółka podała, że w IV kwartale 16,4 proc. jej przychodów pochodziło ze sprzedaży procesorów, 10,1 proc. - dysków twardych a 10,6 proc. - oprogramowania. Sprzedaż laptopów generowała w IV kw. blisko 24 proc. przychodów.
Narastająco w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 0,95 mln USD skonsolidowanego zysku netto wobec 3,21 mln USD straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1435,06 mln USD wobec 1162,46 mln USD.
Asbis prognozuje w 2011 r. osiągnięcie zysku netto na poziomie 6,0-7,5 mln USD przy przychodach w zakresie 1,60-1,65 mld USD. Według przedstawicieli spółki, jeśli zrealizuje ona prognozę, to w przyszłym roku może powrócić do deklarowanej w prospekcie polityki dywidendowej zakładając przeznaczanie na dywidendę do 20 proc. zysku.