Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bardzo dobre wyniki Cyfrowego Polsatu

0
Podziel się:

Spółka kierowana przez Dominika Libickiego zarobiła w pierwszych trzech miesiącach roku ponad 86 milionów złotych. To ponad 5 procent więcej od oczekiwań.

Bardzo dobre wyniki Cyfrowego Polsatu
(PAP/Bartłomiej Zborowski)

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w pierwszym kwartale kwartale 2010 roku o 18,6 proc. do 86,13 mln zł i był o 5,6 proc. powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 81,6 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł w tym okresie do 106,9 mln zł z 85,4 mln zł przed rokiem, czyli 6,1 proc. powyżej konsensusu.

EBITDA zwiększyła się o 31,3 proc. do 122,9 mln zł i była o 5,7 proc. wyższa od oczekiwań rynku. Marża EBITDA wyniosła 32,9 proc., w porównaniu do 30,4 proc.

Przychody Cyfrowego Polsatu z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2010 roku wzrosły o 21,3 proc. do 374 mln zł i były wyższe o 4,2 proc. od szacunków rynkowych na poziomie 358,9 mln zł. Za wzrostem przychodów stoi głównie zwyżka przychodów z opłat abonamentowych.

Koszty operacyjne wzrosły o 13,7 proc. do 257,1 mln zł. Wzrost ten w głównej mierze wynikał ze wzrostu kosztów marketingu.

Na 31 marca 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.239.755 abonentów, czyli o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 12,8 proc. do 2.608.101 i stanowiła 80,5 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 28,7 proc. do 631.654 abonentów, co stanowiło 19,5 proc. całej bazy abonentów.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 31 marca 2010 roku wzrósł do 9,1 proc. z 6,6 proc. głównie z powodu zmian regulaminu świadczenia usług, która każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy oraz wzrostu liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy.

Spółka podała w prezentacji, że spodziewa się stabilizacji wskaźnika churn w drugiej połowie 2010 roku.

Średni przychód na abonenta wzrósł o 3,4 proc. do 36,1 zł w analogicznym okresie 2009 roku głównie w wyniku zmiany mixu pakietów w kierunku wyższych pakietów programowych

ARPU Pakietu Familijnego zwiększyło się o 4,5 proc. do 42 zł, a Pakietu Mini o 23,3 proc. do 10,6 zł.

Cyfrowy Polsat miał 29 tys. użytkowników usług MVNO, czego ponad 60 proc. to post paid oraz 5 tys. użytkowników usług dostępu do internetu.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)