Producent alkoholi grupa Belvedere, notowana na GPW pod nazwą Sobieski, zakłada, że osiągnie założony cel na ten rok, czyli sprzeda w USA ponad 1 mln kartonów po 9 litrów wódki Sobieski, podała spółka w komunikacie.
Na zdjęciu Bruce Willis, będący główną twarzą kampanii reklamowej sobieskiego
_ - W Stanach Zjednoczonych wódka Sobieski coraz lepiej się sprzedaje - jej sprzedaż wzrosła wartościowo o 23,5 _ procent_ (+33,8 _ procent_ przy stałym kursie i zakresie), a ilościowo o 18 _ procent_ . Grupa powinna więc osiągnąć założony cel, czyli sprzedać w tym roku w USA ponad milion kartonów wódki Sobieski (po 9 litrów) _ – czytamy w komunikacie.
W minionym roku sprzedaż wódki Sobieski w Stanach Zjednoczonych wzrosła o ok. 50 procent, do ponad 7,8 mln litrów. Wcześniej firma zapowiadała, że planuje w 2012 r. (po nieco ponad 5 latach od debiutu Sobieski Vodka w USA) sprzedać na tamtym rynku niemal 18 mln litrów.
Grupa zanotowała w I półroczu łączne obroty w wysokości 422,4 mln euro, co oznacza wzrost o 9,9 procent w stosunku do wyniku za I półrocze 2010 (+9,4 procent przy stałym kursie i zakresie).
| |
| --- |